Start-up

Steve Blank defined a start-up as "a temporary organization, designed to search for a repeatable and scalable business model". Most of us tend to think about start-ups as a unique idea, a new and surprising product that can be sold for millions of dollars. But that is not really the case.

Start-up אינו שם כולל לכל מוצר חדש או ייחודי שיוצא לשוק. Start-up הוא מודל עסקי, אשר מכוון ליצור מוצרים כאלה, ובעיקר – ליצור מודל עסקי מתמשך. חברות Start-up עוסקות בחיפוש אחר מודל עסקי רווחי כלשהו, אשר יכול להתפתח לכדי חברה רגילה לכל דבר. Start-up צריך להיות מודל שממשיך להתקיים לאורך זמן. כך, לדוגמא, מוצר שמהווה טרנד חד פעמי – איננו Start-up, שייתכן שהוא מעניין ומפתיע, ואף שנמכר תמורת סכום כסף גדול. גם מודל עסקי בעייתי, כזה שעלול לגרום לחברה הפסדים עתידיים, אינו נחשב כ- Start-up, אלא רק מודל שיוכל ליצור לחברה רווחים עתידיים גדולים, ללא הוצאות גדולות נוספות.

מה עושה חברת Start-up?

חברת Start-up מייצרת, אמנם, מוצרים חדשניים או שיטות מתקדמות בנושאים שונים, תוך יצירה של פטנטים במגוון תחומים. עם זאת, החיפוש העיקרי של חברות Start-up הוא, כאמור, אחר מודל עסקי שיאפשר שילוב של ההמצאה החדשה בעולם ואצל קהל היעד, באופן קבוע ורווחי. במקרה של Start-up מצליח, חברת ה- Start-up עשויה לגדול ולהפוך לחברה רגילה בפני עצמה, כמו שקרה, למשל, לחברות Start-up כמו פייסבוק או גוגל. במקרים אחרים, חברת Start-up יכולה להימכר לחברה אחרת תמורת סכם כסף גדול. מכירה כזו יכולה להתרחש אחרי שהסטארט-אפ כבר מצליח, אך לעיתים קרובות הוא נמכר עוד לפני שהספיק להרוויח כלל, פשוט משם שהוא בעל פוטנציאל רווחי גדול. במקרה כזה, חברה גדולה תהיה מעוניינת לרכוש אותו, על מנת ליצור ממנו רווחים עתידיים לעצמה.

כאשר Start-up מצליח, הוא קונה לעצמו לקוחות קבועים, הכנסות ברורות ואפשרויות גדילה והתפתחות. זוהי המשמעות של הצלחה ב- Start-up. אם אתם מעוניינים לפתח מוצרים עבור חברת סטארט-אפ שלכם, או אם אתם בתהליכי הקמה של חברת Start-up ומכוונת לפיתוח מוצר ייחודי, חברת גיזמו מייקר נמצאת כאן בשבילכם, ללוות אתכם בכל תהליכי הפיתוח ולסייע לכם ליצור מוצרים נפלאים באמצעות החברה שלכם.