אב טיפוס - בניית אב טיפוס למוצר חדש ופיתוח אבי טיפוס להמצאה

פיתוח מוצר חדש כולל כמה תהליכים, אחד המרכזיים הוא שלב בניית אבטיפוס ראשון למוצר למען בחינת תפקודו בפועל, קבלת תקנים מתאימים, קבלת החלטות בנוגע לעיצוב ולתכנון המוצר ואישור מוכנות המוצר לייצור המוני. במילים אחרות אבטיפוס משמש כמעין ראייה לפרקטיות ולהיתכנות הטכנולוגית של המוצר ומשמש למטרות הצגת המוצר בקרב רוכשים פוטנציאליים, משקיעים או שותפים.

ייצור אבטיפוס למוצרים חדשים

סוג המוצר או הטכנולוגיה לרבות מידת ההשקעה של היזם בפרויקט הם אלו המכתיבים את אופי הפיתוח של מוצרים חדשים, פטנטים וטכנולוגיות. בחלק מהמקרים נעזרים היזמים בבתי מלאכה, מהנדסים עצמאיים או אמנים לבניית הדגם הראשוני, בעוד שלעתים יש צורך לעבוד בשיתוף עם כמה חברות הנדסה ועבודת מחקר ופיתוח ממושכת ומורכבת. באופן כללי קיימת מתודולוגיה דומה במגוון רחב של תהליכי פיתוח. הגדרת הצורך במוצר או הבעיה אותה הוא נדרש לפתור מהווה את השלב הבסיסי ביותר בתהליך הפיתוח.

שלבים מרכזיים

בשלב זה חשוב להביא בחשבון את גודל המוצר, משקלו, עלויות ורמת הנוחות המבוקשת. יתכן כי חלק מאותן הדרישות הבסיסיות הנ"ל ישתנו לאחר סבב פיתוח ראשוני. המקום בו ניתן לשלב "הנדסה יצירתית" בתהליך הוא בשלב התוכן הראשוני בו המהנדס מציע מגוון פתרונות, רעיונות לקונספט ואפשרויות עיצוב שונות. בשלבים אלו יש להתייחס לאופן פעולת המכשיר, צורתו, יעילות, רכיבים מכאניים ואלקטרוניים ועוד. מימוש הרעיון על ידי המהנדסים יעשה לאחר שנבחר פתרון הנדסי אופטימאלי בהתאם לנתונים שעלו בשלב התוכן.

בניית אב טיפוס של מוצר חדש

בשלב הסופי של הפיתוח ניגשים לבניית אבטיפוס או לכמה אבי טיפוס בהתאם לתוכן הנבחר. יתכן כי אבי הטיפוס הראשונים יצליחו לעבור את מכלול הבדיקות הנדרשות בעוד שבחלק מהמקרים יש צורך לערוך מודיפיקציות לתוכן פרטני גם לאחר שהושלמה הבנייה של האב טיפוס הראשוני. רק כאשר הסתיים שלב בניית האב טיפוס בעזרת חברת ההנדסה, ניתן לייעד את המוצר לייצור סדרה ולבדיקות השוק השונות.

עלויות בניית אבטיפוס

עלויות בניית אבטיפוס משתנות בין החברות השונות המתמחות בנושא זה ותלויות באופן ישיר בסוג האבטיפוס שהלקוח מעוניין לייצר. כך למשל אבטיפוס מורכב עם מספר מנגנונים משוכללים ומתקדמים יעלה יותר מאבטיפוס פשוט. גם העיצוב משפיע על הלעויות ועל הצעת המחיר הסופית שתינתן לכם על ידי החברה. כמו בכל תחום אחר גם כאן חשוב לקחת בחשבון שבניית דגם איכותי ראשוני יהיה כרוך בתשלומים גבוהים יותר מטבע הדברים.

חברת גיזמו

גיזמו הוא משרד הנדסה משותף של שתי חברות: GizmoEngineering LTD ו MecBit LTD.המתמחה בפיתוח מוצרים פטנטבילי ים לרבות בניית אב טיפוס. אנו בחברה מבצעים לרוב כמה בדיקות פנימיות עבור כל אבטיפוס המיוצר על ידנו, ורק לאחר שהסתיימו בדיקות אלו, מועבר האבטיפוס ללקוח כדי לערוך את יתר הבדיקות הנדרשות. חברת גיזמו מאפשרת ללקוחותיה ליהנות מחיסכון משמעותי בעלויות תודות להפעלת מכונות ייצור in house במעבדת מודלים מתקדמת, מכונות הדפסה תלת מימד מסוג FDM, מכונות עיבוד שבבי וציוד הלחמה ובדיקת PCB.