זיהיתי שוק פוטנציאלי - מה עכשיו ?

זיהוי השוק הפוטנציאלי (או קהל יעד) לכל מוצר או שירות הוא צעד משמעותי עבור כל עסק. השוק הפוטנציאלי הוא קבוצה מצומצמת של אנשים שלגביהם קיימת ההנחה - שהם יהיו אלה שיתעניינו ביותר לרכוש את המוצר\שירות שיוצע להם.

לדוגמא, אם ברצונכם למכור משחק וידאו, תוכלו להגיע למסקנה לאחר סקר שוק - שהשוק הפוטנציאלי שלכם יהיו נערים בגילאי 15-19. לאחר זיהוי השוק הפוטנציאלי, יהיה עליכם למצוא דרך לגרום לו להגיע אליכם.

לשם כך, לפניכם ארבעה צעדים מומלצים:

  • מחקר: בצעו חקר שוק נרחב של קהל היעד שלכם במטרה לגלות כמה שיותר על תחומי העניין שלהם. לדוגמא, חקר שוק יכול לחשוף כי גיימרים של משחקי וידאו אוהבים גם סרטי מדע בדיוני. מידע שכזה יכול לעזור לכם ללמוד על כל המקומות בהם תהיה סבירות גבוהה למצוא אנשים המשתייכים לקהל היעד שלכם-למשל, כנסים של מדע בדיוני או פורום באינטרנט בנושא.

  • תוכן שיווקי מותאם: צרו תוכן שיווקי ופרסומי המיועד לקבוצת קהל היעד שלכם. הנ"ל יכול לכלול פליירים, ברושורים, כרטיסי ביקור, שלטי חוצות ופרסומות באינטרנט. שכרו עזרה במידת הצורך על מנת ליצור תכנים שיווקיים כאלה. תוכלו להיעזר למשל במעצבים גרפיים וכותבי תוכן.

  • הפצה במקומות הנכונים: מקמו את התוכן השיווקי באותם המקומות שזיהיתם, כמקומות הפוטנציאליים - בהם קהל היעד שלכם יהיה בסבירות גבוהה להימצא , גם בסביבה הווירטואלית וגם במקומות ממשיים. לגבי רשת האינטרנט, בכדי להפיץ את התוכן השיווקי שלכם, תוכלו לבצע רכישה של פרסומות שיופיעו בפורומים בהם נמצאים לרוב אותו קהל יעד כדוגמת הגיימרים.

  • להתייחס לקונה הממשי: יש להכיר בכך שלעיתים קהל היעד שלכם לא יהיה כמו האנשים אותם תצטרכו לשכנע לרכוש את המוצר שלכם. במילים אחרות, קהל היעד שישתמש במוצר שלכם הוא לא בהכרח זה שירכוש אותו. נאמר ואתם משווקים משחק לילדים, ההורים יהיו אלה שיירכשו אותו. במקרה כזה, עליכם להתמקד גם במסרים שאתם מעבירים לגבי המוצר שלכם לא רק לילדים כקהל היעד - אלא גם להורים, כרוכשים. הדגישו את בטיחות מוצרכם כחלק מתהליך השיווק, כדוגמה למה שייחשב כאטרקטיבי עבורם.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, בעלי ניסיון וידע נרחבים בתעשייה הטכנולוגית על שלל היבטיה העסקיים - מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם פגישה מקצועית מול המומחים שלנו.

אנו נלווה בתכנון, פיתוח וייצור המוצר החדש שלכם ונספק למענכם הכוונה, שתוביל אתכם לזיהוי השוק הפוטנציאלי הרלוונטי ולדרך הנכונה להתנהל מולו.

התחילו בצעד נבון שימשוך את הקהל הנכון !