בניית אב טיפוס של המצאה או פטנט


בניית אבטיפוס של המצאה או בניית אבטיפוס של פטנט הוא שלב הכרחי בתהליך הפיתוח של כל מוצר חדש.

בחברת MecBit העבודה העיקרית שמבצעים המהנדסים עבור חברות מסחריות וכחלק מעבודת תמיכה ביזמים היא הבנייה של אבי טיפוס ודגמים ראשונים של המוצר.

נהוג לחשוב שמודל ראשוני או אבטיפוס הוא דגם לצורך התבוננות בלבד אשר נבנה באמצעים פרימיטיביים, אך כיום המצב הוא שונה לחלוטין.

אבי הטיפוס שאנו מייצרים עבור לקוחותינו הם מוצרים עובדים וסופיים לכל דבר ועניין.

אב הטיפוס הוא בעצם הוכחת היתכנות של הטכנולוגיה, ולכן יש לייצר אותו בצורה זהה כמעט לחלוטין למוצר הסופי, ולבצע אליו בדיקות היתכנות ובדיקות פעולה מכנית או חשמלית תקינה.

לעיתים אבי טיפוס שאנו מייצרים בחברת MecBit משמשים לצורך קבלת תקנים והיתרים שונים ממעבדות בדיקה ומכון התקנים.



שיטות ייצור אב טיפוס:

ישנן מספר שיטות לייצור אב טיפוס עובד וסופי.

שיטת הייצור הוותיקה יותר היא שיטת העיבוד השבבי, בה מסירים חומר בצורה הדרגתית מתוך עובד, עד לקבלת צורת החלק הסופי. שיטה זו מוגבלת בגיאומטריה המותרת והיא יקרה מאוד בהשוואה לשיטות ייצור אחרות.

שיטת הייצור המקובלת כיום לייצור חלקי פלסטיק (ובשנים האחרונות גם מתכת) עבור אבי טיפוס היא טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד. הדפסה בתלת מימד נקראת בסלנג "הדפסת אס טי אל" כיוון שהקבצים המשמשים אותנו לביצוע ההדפסה הם קיבצי stl שהוא פורמט תלת מימדי מקובל.

בהדפסה תלת ממדית ניתן לייצר כל רכיב עבור אב הטיפוס מחומרים כמו פלסטיק ABS פוליקרבונט, ניילון, פוליעמיד ועוד. בייצור ע"י סטריאוליטוגרפיה (הדפסה בתלת מימד) אין הגבלה גיאומטרית על צורת החלק, ולכן ניתן לייצר כל צורה וגיאומטריה.

לבדיקת היתכנות, פיתוח וביצוע ייצור אבטיפוס ע"י מהנדסים, ניתן ליצור קשר בדף הבית.