בניית אב טיפוס של מוצר חדש

בניית אב טיפוס למוצר חדש הוא שלב הכרחי בהפיכת רעיון למוצר מצליח.

למה לשקול בניית אב טיפוס המוצר?
אב טיפוס משמש למספר מטרות עיקריות חשובות. 
לדוגמא, אב הטיפוס יכול לשמש יזם או חברה צעירה בזמן פגישה עם משקיע פוטנציאלי, להפקת סרטי תדמית שיווקיים, בדיקת שוק ותיעוד תגובות הלקוחות הפוטנציאלים ועוד.
אב טיפוס הוא הכרחי גם בגלל ההיבט ההנדסי בפיתוח מוצר חדש. מהנדסים בונים בדר"כ מספר מודלים ראשוניים ולכל הפחות אב טיפוס סופי אחד לפני התנעת הייצור. ייצור אב טיפוס מאפשר למהנדסים לבחון את ביצועי המוצר, לבצע שינויים ושיפורים כנדרש ולוודא שהמוצר מתפקד כנדרש עוד לפני השקעה כספית משמעותית בתבניות, כלי ייצור והתנעת תהליך הייצור.

קבלת אישורים וביצוע תקינה על סמך אב הטיפוס.
לפעמים בניית אב טיפוס היא שלב הכרחי גם מבחינת קבלת תקן מתאים לייצור ושיווק המוצר, לדוגמא תקן ממכון התקנים בישראל.
לא כל מוצר דורש תקינה ממכון התקנים או גופים אחרים, אך ישנם מוצרים רבים אשר לא יכולים להימכר כלל לפני קבלת התקן המתאים. אב טיפוס משמש פעמים רבות לצורך ביצוע ניסויים טכניים, מבחני הרס, מבחני בטיחות ובדיקות מעבדה נוספות ע"י מכון התקנים או גופים אחרים המספקים תקן CE או תקן UL ואישורים רבים אחרים. התחלת תהליך התקינה לפני התנעת הייצור מאפשרת לחברה הצעירה לחסוך כסף וזמן. מומלץ מאוד לבצע את תהליך קבלת התקן לפני השקעת כסף ומאמץ בהתחלת הייצור ההמוני, וזאת כיוון שלעיתים ידרשו שינויים כאלה ואחרים במוצר לפני קבלת האישור המיוחל.

איך בונים אב טיפוס?

בניית אב טיפוס מקצועי מתבצעת רק ע"י מהנדסים המעורבים בתהליך הפיתוח של המוצר. מהנדסי מכונות אשר עברו התמכות במסלול "תכן" מסוגלים לייצר קבצי CAD והוראות ייצור עבור מפעלים ובתי מלאכה שונים, ולהזמין את החלקים הדרושים לצורך ייצור אב הטיפוס. הייצור בפועל נעשה בדרך כלל בעזרת מכונות אשר אינן דורשות הכנת ציוד ייצור, כלומר מכונות כמו CNC (עיבוד שבבי) הדפסה תלת מימדית (3D Printing) חיתוך לייזר ועוד. זאת בניגוד לשיטות הייצור המשמשות בזמן ייצור המוני, אשר כוללות בדרךככל ייצור תבניות, הכנת פסי ייצור או כלי ייצור מיוחדים ותהליכים יקרים נוספים.

לבניית אב טיפוס עבור מוצר חדש, צור קשר עם משרד גיזמו-מייקר.