המניעים העיקריים לפיתוח מוצרים חדשים

האם כל הדברים הייחודיים כבר הומצאו ? האם אין יותר מקום להמצאות ולגילויים חדשים ?

בכל פעם שממציאים משהו חדש, זה יכול להיות גם שיפור של משהו שכבר המציאו בעבר. כך למשל, ניתן להתייחס להמצאת הטלפון. מאז המצאתו על ידי אלכסנדר גראהם בל במאה ה-19, הטלפון עבר תהפוכות רבות עד שהגיע לכיס של כולנו ואף הפך להיות מחשב בפני עצמו. המחשב עצמו, במקור בגודל של חדר שלם- כיום, הרבה יותר חזק ובגודל של לא יותר מקופסת קרטון קטנה.

ניתן לומר כי ישנן מספר סיבות עיקריות לכך שתמיד יהיה מקום להמצאות, שכלולים וגילויים חדשים:

  • יצירתיות: היכולת האנושית לחשוב מחוץ לקופסא, ליזום רעיונות חדשים, לחפש דרך שונה מהמקובל לגרום לדברים לעבוד, תמיד תביא עמה בשורות חדשות. דוגמה לכך היא המצאתה של קוביה הונגרית, שהגיע לעולם בזכות יצירתיותו של פסל ודוקטור לארכיטקטורה שהביע התעניינות רבה בצורות גיאומטריות.

  • צורך: הרבה מאד המצאות קשורות בצורך אנושי קיים. ישנן אינספור המצאות שהומצאו על מנת לספק מענה לצורכי האדם. דוגמה מצויינת היא המצאת ה-Disk On Key. התקן פשוט, שכיום נראה כמובן מאליו המאפשר לאחסן מידע רב של קבצים שונים של מסמכים, תמונות ומוסיקה והעברתם ממחשב אחד לאחר באמצעות חיבור ההתקן והעברת המידע. כמו כן, זה הוא אמצעי גיבוי אפקטיבי לשמירת מידע. בעבר למשל, מידע שהיה ברצוננו לשמור ולגבות היינו שומרים באמצעות דיסקט או דיסק שהיו מאד מוגבלים מבחינת נפח. והנה דוגמה נוספת: פיתוחה של מערכת עירוי "חכמה"- מחט עירוי דם בעל חיישן מיוחד הנותן אינדיקציה קולית ומידית בהחדרה נכונה לווריד, פרי פיתוחה של חברת "ווסקולר" הישראלית.

  • נוחות: חלק מההמצאות נועדו להפוך את חיינו לנוחים ונעימים יותר, למשל מכונת קפה, בעלת חיישן המזהה את ידו של בעליה, תדע להכין קפה, בדיוק כמו שהוא אוהב על כמות מרכיבי הקפה והסוכר המועדפים עליו.

  • סקרנות: זוהי אחת הסיבות המשמעותיות ביותר המניעה את גלגלי הקדמה. מאז ומתמיד הסקרנות האנושית, לגלות דברים על העולם ועל איך דברים  עובדים הניעו את הדמיון ליצירת דברים חדשים. הטלסקופ, שהומצא במאה ה-16, הומצא מתוך הרצון לגלות ולדעת יותר על מבנה ותנועתן של מערכות הכוכבים והשפעתן על חיינו.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, המאמינים בחדשנות וביוזמה, מזמינים אתכם, בעלי היוזמה והראש הפתוח - לשתף אותנו ברעיונותיכם פורצי הדרך, על מנת שנוכל יחד, ליצור את העתיד!

אתם מוזמנים ליצור קשר לתאיום פגישה מקצועית מכוונת עם אחד המומחים שלנו !

 עיצוב תעשייתי