האם הדפסה תלת מימדית כבר נכנסת לבתים שלנו

מדפסת תלת ממד היא המצאה ייחודית, שהולכת ומתפתחת עוד ועוד מידי שנה. הדפסה תלת ממדית היא שיטת ייצור, אשר מאפשרת ייצור ישיר של כל מוצר שהוא באמצעות הדפסה – הנחה של שכבות חומר בזו אחר זו על פי מודל מתאים, עד לייצור המלא של המוצר. בעבר, הדפסה תלת ממדית שמשה בעיקר חברות גדולות, ויוצרו באמצעותה מוצרים מיוחדים אשר דרשו התייחסות מיוחדת. בהדרגה, החלו להשתמש במדפסות תלת ממד לייצור של אבות טיפוס למוצרים שונים, וכיום, בהדרגה, ההדפסה התלת ממדית נכנסת לבתים שלנו.

הדפסה תלת ממדית נכנסת לבתים שלנו!

בתחילת דרכן, היו המדפסות התלת ממדיות מכונות גדולות ומסורבלות, ולכן הן יועדו רק לעבודה של חברות גדולות ולמוצרים מורכבים. בהדרגה, הפכו מדפסות תלת ממד למוצרים קטנים יותר, נוחים יותר ושימושיים יותר, וכיום, ניתן למצוא מדפסות תלת ממד שגודלן אינו גדול בהרבה מזה של מדפסות הזרקת דיו ביתיות פשוטות. המדפסות הללו הופכות להיות זמינות יותר ויותר, ונוחות יותר לשימוש, כך שלמעשה, כיום, כל אחד יכול לרכוש לעצמו מדפסת תלת ממד, וליצור מגוון רחב של מוצרים.

מובן, יש צורך גם ברכישה של חומרי גלם למדפסות תלת ממד, כאשר במדפסות ביתיות לרוב ניתן להשתמש בחומר בסיס אחד או שניים, בעוד שבמדפסות מקצועיות כבר נעשה שימוש במגוון רחב של חומרי גלם.

האם השימוש הביתי מעשי?

למרות הזמינות הגבוהה, סביר להניח שמדפסות תלת ממד לא יהפכו במידי למוצר יומיומי שבאמצעותו אנשים יוכלו לייצר לעצמם כלי בית לשימוש אישי. בשנים הקרובות הכלים הללו, עדיין יהיה זול ובטיחותי יותר לקנות בחנויות ולייצר בייצור המוני. אך מדפסת תלת ממד עדיין משמשת ותשמש מעצבים, אדריכלים ואמנים, ועוד אנשי מקצוע רבים העוסקים בתחומים רלוונטיים.

חברת גיזמו מייקר, למשל, משתמשת בהדפסה תלת מימדית בתהליך פיתוח אב-טיפוס למוצר, במטרה ליצור דוגמאות מהירות, מדויקות וברורות של המוצרים.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ בה נוכל להתחיל תהליך פיתוח המוצר שלכם, ולבדוק אפשרויות של ייצור מודלים מתאימים.