הדפסה תלת-מימדית - מה ניתן להדפיס

היזם צ'רלס "צ'אק" הל יצר את מדפסת התלת ממד הראשונה בהיסטוריה, בשנת 1984 וטכנולוגיית הדפסת התלת-ממד עשתה כברת דרך משמעותית מאז. תאגידי ייצור גדולים, בין השאר, כאלה העוסקים בתחום החלל והתעופה - חסכו מיליארדים של דולרים בעזרת השימוש בהדפסת תלת-ממד לצורך ייצור חלקים. הדפסת תלת-ממד גם עוזרת בהצלת חיים.

הדרך הכי טובה ללמוד מה ניתן להפיק באמצעות ההדפסה התלת-ממדית היא על ידי חקר היישומים האפשריים של הטכנולוגיה שלה.

לפניכם מספר דוגמאות לשימושים אפשריים וקיימים בטכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית:

  • הדפסות תלת ממדיות של איברי גוף: כבר היום הרפואה מתחילה להשתמש בשירותיה של הדפסה תלת-מימדית של חלקי איברים קטנים הנדרשים להשתלה בגוף (בעיקר אובייקטים כמו צינוריות קטנטנות). בעתיד הקרוב באמצעות הטכנולוגיה הזאת נוכל ליצור איברים תוך שימוש בתאים מהפציינטים עצמם. משמעות הדבר היא שבעתיד אנשים לא יצטרכו להמתין לתורמי איברים זמן ממושך. דוגמא נפוצה לכך היא אנשים הממתינים להשתלת כליה למשל ובאמצעות שימוש בטכנולוגיית ההדפסה התלת ממדית יהיה ניתן ליצור כליה מתפקדת בעבור אותם אנשים ולהציל את חיי אלה הנמצאים בסיכון חיים ממשי הממתינים זמן רב לתרומה המיוחלת. כיום הטכנולוגית הדפסה תלת-מימדית כבר מאפשרת לנו לסרוק ולהדפיס אברי גוף של מטופלים שמחכים לניתוח מורכב – במטרה לאפשר לרופאים להתאמן על החלק המודפס לפני הניתוח האמיתי.

  • פיתוח מוצרים ויצירת אבות-טיפוס: כאשר חברת ג'נרל מוטורס האמריקאית החלה בשנת 2014 לבנות את מכונית השברולט שלה מדגם "מאליבו", מהנדסי החברה עשו שימוש במדפסות תלת-ממדיות בכדי לחסוך ולחתוך בזמן הנדרש לייצור אבי-טיפוס (דגמים ראשוניים) של החלקים השונים של הרכב. חברת יצרן הרכב האנגלי, פורד, עושה שימוש בהדפסות תלת ממש לייצור אבי-טיפוס של הרבה חלקי רכב כמו ראשי צילינדר, חלקי בלמים, ידיות הילוכים ועוד...

  • תעשיית התעופה והחלל: מדפסות תלת-מימדיות בחלל מאפשרות יצירת כלי עבודה וחלקי חילוף בזמן אמת ובמקרה הצורך. התנאים בחלל שונים מהתנאים בכדור הארץ – בעיקר כח המשיכה, והמהנדסים לומדים להתאים את טכנולוגיית הדפסה התלת-מימדית לתנאים האלו, מכיוון שמבינים את האפשרויות שהטכנולוגיה הזאת תפתח בפניהם.

לנו בחברת גיזמו הנדסה, יש צוות מומחה של מהנדסים העוסק בתכנון, פיתוח וייצור של מוצרים חדשים, שכבר היום, עושה שימוש בטכנולוגיית ההדפסה התלת ממדית לבניית מודלים ואבות טיפוס של מוצרים חדשים. ואנו קוראים לכם, ממציאים ויזמים בעלי רעיונות להמצאות ולחידושים - להגשים וליצור את החזון שלכם אצלנו !

הנכם מוזמנים ליצור קשר לקבלת ייעוץ הנדסי וכמו כן לתיאום פגישת הכוונה מסודרת מול המומחים שלנו.