המצאות וחידושים בתחום מכשור רפואי

המצאת מכשור רפואי- מאמר 27

המצאה מוגדרת כדרך פתרון לבעיה או כחידוש שלא היו מוכרים עד לנקודה בה הומצאו. המצאה יכולה גם להיות חידוש המתבסס על רעיונות קיימים.

היכולת "להמציא את הגלגל" כל פעם מחדש, טמונה ביצירתיות, צרכים וסקרנות של אנשים. כך למשל, בזכות אלה - האנושות כולה זכתה לחידושים במגוון תחומים: תחבורה - מכונית, ספינות ומטוסים, תקשורת- רדיו, טלוויזיה, מחשבים ואינטרנט, סמארטפונס (מכשירים חכמים), תקשורת לוויינית וגם בתחום החשוב ביותר - הרפואה.

המצאות בעולם הרפואה - מונעים אף הן מערכים של יצירתיות מסקרנות. אולם, הערך המניע המכריע בחידושים והמצאות רפואיות בעיקר צורך; הצורך הבסיסי בבריאות; באורח חיים, בשיפורם, בהצלתם ובהארכתם.

מכשורים רפואיים הפכו להיות חלק בלתי נפרד ממתן מענה רפואי בתהליכים טיפוליים מורכבים של ניתוחים פולשניים למשל (שימוש ברובוטים ייעודיים ומצלמות וידאו זעירות), שימוש במערכות לייזר בניתוחי עיניים מורכבים ועוד.

לפניכם כמה דוגמאות להמצאות של כמה מן המכשורים הרפואיים החדשים והמתקדמים בעולם:

קוצב לב זעיר ללא מוליכים: קוצבי לב מכשורים רפואיים מושתלים המייצרים גירוי אלקטרוני המסייע בהסדרת פעילות שרירי הלב ובכך מצילים את חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם. פיתוח קוצב לב זעיר שאין בו חוטים מוליכים כלל - מאפשר השתלה בקלות הרבה יותר גדולה ומפחית בצורה משמעותית את חוסר הנוחות שחשים אנשים הזקוקים להשתלת קוצב לב. כמו כן, הסוללות המפעילות אותו, יכולות להחזיק מעמד זמן ממושך של שבע שנים ואף מעבר לכך.

גבס פלא: גבס שאינו מיוצר מתערובת גבס ומים אלא עשוי מחומר מיוחד וקל במיוחד והוא נועד לסייע באיחוי שברים בעצמות במהירות וביעילות שלא נראו כמותן. מדובר בשימוש הנעשה בטכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית של החומר הייחודי לכדי יצירת מודל דמוי ספוג של הגבס והוא עתיד לסייע בקיצור זמן החלמתן של שברים פשוטים בצורה משמעותית.

קעקוע דיגיטלי רפואי: פיתוח של מדבקת סיליקון קטנה ודקה במיוחד המודבקת על העור. על מדבקה זו מצויים חיישנים המבצעים ניטור של טמפרטורת גוף, בודקים את רמת החמצן בדם, את פעילות השרירים ועוד. מדובר בפיתוח שעדיין נמצא בתהליך - וככל שעובר הזמן, מגלים כי ניתן באמצעות השימוש במדבקה הייחודית, לבצע מגוון של בדיקות שגרתיות. השאיפה היא כי בעתיד, בדיקה רפואית מקיפה ומורכבת תתחלף במדבקה על העור ותאפשר את המשך קיום שגרת החיים היומיומית.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", בהתנהלות השוטפת של עיקר פעילותינו - לוקחים חלק בפרויקטים שונים ומגוונים של פיתוחים חדשים ופורצי דרך, פרי חזונם של לקוחותינו; ממציאים ויזמים המבקשים ליצור שינוי של ממש.

כחברה המאמינה ביוזמה וקדמה טכנולוגית - אנו פועלים מתוך תשוקה אישית ואמתית שלנו לנושא ומלווים את לקוחותינו משלבי התכנון, הפיתוח ועד למימוש של ייצור בפועל של רעיונותיהם הייחודיים.

צרו קשר ותאמו פגישת הכוונה לקבלת ייעוץ הנדסי מקצועי והתחילו בסלילת הדרך להגשמת חזונכם שיישנה את העתיד של כולנו !