איך תחומי הנדסה חודרים למוצרים רפואיים

מוצרי רפואה מסייעים בתהליכי טיפול שונים (כמו לדוגמה, תהליך מורכב של ניתוח) ומטרתם לשפר את איכות חייהם של אנשים ואף להצילם.

הנדסת מוצרי רפואה מתייחסת לתהליך התכנון והפיתוח של מוצרים מעולם הרפואה. החל מטווח של כאלה הנחשבים ל"פשוטים" יחסית כגון מזרקים ועד לכאלה מורכבים במיוחד שבהם מצויים רכיבים רבים - דיגיטליים (מצלמות וידאו זעירות), לוחות בקרה.

בזכות קדמה שהובילה להתפתחותן של טכנולוגיות ייצור חדשות - יש ביכולתם של מהנדסים לתכנן, לפתח ולייצר מכשירים רפואיים המסוגלים לסייע בניתוחים מורכבים, לבצע בדיקת דימות רפואית (C.T), להחדיר תרופות ישירות לאיברים שונים בגוף ועוד.

  • ישנן נקודות מפתח מהותיות בהנדסת מוצרי רפואה:
  • פיתוחם של מוצרי רפואה מצריך שילוב של תכונות הכרחיות בתכנונם: חשיבה יתרה בתחום הספציפי של הפיתוח וגם חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסא", ניסיון, עבודה יסודית ודייקנות.
  • חייב שיהיה לעוסקים בהנדסת מוצרי רפואה ידע בתחומים מגוונים ורלוונטיים לתחומי הפיתוח כגון ידע בתחומי האופטיקה והאלקטרו אופטיקה, מכניקה עדינה, מערכות לייזר, ביולוגיה, מדע החומר, תהליכים של בקרת איכות וכל תחום נוסף הנדרש נקודתית לפיתוח מוצר רפואי ספציפי.
  •  קיימים מוצרים רפואיים שתכנונם מצריך התאמה לשימוש ביתי וביצוע הדרכות לשימוש ביתי. ישנם מוצרים אחרים בתחום הרפואה שדורשים יכולת לבצע התאמת מוצר לשימוש על ידי רופאים ואחיות. צריכה להינתן התייחסות ספציפית והתאמה נקודתית לצרכים ולתקציב הנדרש לפיתוח המוצר.
  •  אחת הנקודות המשמעותיות ביותר בהנדסת ופיתוח מוצרי רפואה היא תהליכי בדיקה ורגולציה (אסדרה) העומדים בהתאם לדרישות תקן, כמו של משרד הבריאות למשל.

כל תהליך התכנון והפיתוח של מוצרי רפואה - בין אם מדובר במכשור רפואי מכאני או ציוד רפואי אחר המשמש בתעשייה הרפואית, מכיל בתוכו תהליכים המאופיינים במורכבות, דייקנות ומתן תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. הנדסת מוצרי הרפואה משלבת תחומים מגוונים כמו הנדסת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה, עיצוב של מוצר, ביקורת ובדיקות הבטחת איכות.

חברת "גיזמו הנדס" היא צוות של מהנדסים ומעצבי מוצר עתירי ידע וניסיון תעשייתי - המלווה פרויקטים שונים ומגוונים של לקוחות החברה - החל בפיתוחם של מוצרי בית בסיסיים, פיתוחם של כלי עבודה תעשייתיים ועד לפיתוחם של מוצרי רפואה מורכבים ומתקדמים ואף בפיתוחים ושדרוג מערכות בתעשיית הביטחון.

אנו מזמינים אתכם להתרשם כאן באתר ממגוון הפרויקטים בהם "גיזמו הנדסה" לקחה חלק.

קחו את הצעד המשמעותי הראשון - צרו קשר לקבלת ייעוץ הנדסי ראשוני ותאמו פגישת הכוונה מקצועית עם צוות המומחים שלנו, כחלק מהדרך להביא למימוש פיתוח המוצר הייחודי שלכם.