זיווד אלקטרוניקה ופיתוח מארזי פלסטיק לאלקטרוניקה


חברת MecBit מספקת שרותי זיווד אלקטרוני קה תכנון מארזי פלסטיק למעגלים ועיצוב ופיתוח זיווד אלקטרוני.

זיווד של חלקי אלקטרוניקה הוא תהליך המורכב משילוב של כמה דיסיפלינות שונות.

1. מכניקה בתהליך זיווד אלקטרוניקה .

בתהליך פיתוח הזיווד דרוש לתת את הדעת למאמצים והכוחות הפועלים על המוצר, ובהתאם לכך על המארז. בעזרת תוכנות הנדסה כמו solidworks או תוכנות סימולציה מסוג "אלמנטים סופיים" ניתן לחשב ולמצוא את נקודות החולשה של המארז, ולתכנן מארז חזק, קשיח ועמיד לאורך זמן. מהנדס מנוסה ידע להכניס לחישוב שיקולים הכוללים רטט, רזוננס, מאמצים פיזיים הנובעים ממשקל הלוח האלקטרוני ומהסביבה החיצונית ועוד. 

בנוסף מהנדס המכניקה דואג לתכן מכני להגנה מלאה מפני אבק, מים ועוד, עלפי הדרישות ועלי התקן הדרוש למוצר הספציפי.


2. ניהול תרמי, תרמודינמיקה וסימולציות זרימה וקירור בתהליך זיווד אלקטרוניקה.

אחד החלקים המשמעותיים בתכן הזיווד הוא הניהול התרמי של המוצר וביצוע סימולציות תרמודינאמיות לשמירת ערכי הטמפרטורה הרצויים בכל חלקי המוצר.

רכיבים אלקטרוניים רבים פולטים חום, ובהינתן תנאי קירור לא מספקים, הם עלולים לפגוע ברכיבים סביבם ולהישרף. לעיתים הסימולציה התרמית אף נחוצה לקבלת תקנים ואישורים שונים למכירת המוצר במדינות בעולם, בהתאם לתקנים כמו GE FDA ומכון התקנים הישראלי.

בחברת MecBit מהנדסי מכונות מנוסים מבצעים את הסימולציות התרמיות ע"י שימוש בתוכנות CFD מתקדמות, ומודלים אמיתיים של הזיווד מיוצרים כחלק מהתליך הפיתוח לצורך בדיקה אמיתית בתנאי אמת של המוצר.

לצורך בניית המודלים וביצוע ניסויים תרמיים, אנו מפעילים במשרדינו מכונת הדפסה תלת ממדית מסוג FDM אשר בעזרתה ניתן לייצר את הזיווד בצורתו הסופית מחומרים המדמים בצורה קרובה את מקדמי מעבר החום והחוזק המכני של הזיווד.

3. עיצוב תעשייתי בתהליך זיווד אלקטרוניקה.

מארז פלסטיק או מתכת למוצר אלקטרוני מיוצר עבור שתי מטרות עיקריות: הגנה פיסית על המוצר והצגת מראה מושך ומעוצב לצרכן הסופי.

בחברת MecBit תהליך הפיתוח כולל שלב של עיצוב תעשייתי ברמה הגבוהה ביותר, בכדי להשיג מראה מושך ואלגנטי למוצר. מחקרים מראים כי שילוב של מעצב תעשייתי בתהליך הפיתוח של מוצר מביא לעלייה משמעותית בביקוש הסופי למוצר ובמחיר אותו הצרכן הסופי מוכן לשלם עבורו.

יש לבצע את תהליך העיצוב בצורה מסונכרנת עם ההנדסה, כך שעיצוב תעשייתי לא יפגע בתכן ההנדסי של הזיווד. חברת Mecbit מבצעת את עבודות ההנדסה והעיצוב של מארזי פלסטיק ומתכת לזיווד תחת קורת גג אחת, כך שהתיאום בין המעצב התעשייתי והמנדסים הוא שילוב מתואם ומחושב.

לפרטים נוספים אודות תהליך הזיווד האלקטרוני ניתן לתאם פגישה דרך המשרד הראשי.