חיפוש פטנטים מקצועי - מי צריך לחפש פטנטים, איך מחפשים פטנט ומה חשוב לדעת בתהליך חיפוש פטנט

פטנט מוגדר כזכות בלעדית הניתנת עלידי הממשלה לשימוש בידע או רעיון כלשהו (כלומר, בעלות על רעיון או טכנולוגיה),לתקופה מוגבלת של זמן תמורת גילוי ציבורי של ההמצאה. הנוהל לרישום פטנטים במדינה מסויימת, הדרישות המוטלות על הממציא והיקף הזכויות עשויות להשתנות משמעותית בין מדינות על פי חוקים לאומיים ולפי הסכמים בינלאומיים.

בדרך כלל, עם זאת, ישנם כמה גורמים קבועים בכל המדינות אשר נבדקים עם הגשת הבקשה לרישום פטנט. יישום הפטנט חייב לכלול תביעה אחת או יותר, הפטנט חייב להיות חדש, יצירתי, ושימושי בתעשייה או ביישומים אחרים. במדינות רבות ישנם תחומים אשר לא יכללו פטנטים, כגון שיטות עסקיות, קוד תוכנה ותחומים נוספים. הזכות הבלעדית הניתנת לממציא המחזיק פטנט, היא הזכות למנוע מאחרים לעשות שימוש בידע, להשתמש בטכנולוגיה, למכור, או להפיץ את ההמצאה או ללא רשות.

חיפוש או סריקת פטנטים הוא השלב הראשון אותו צריך לעבור כל ממציא בתום הגדרת הרעיון שעומד מאחורי ההמצאה שלו. לאחר שפירטתם מה המוצר שלכם מציע, מהם היתרונות שלו, כיצד הוא פועל ובאיזה אופן הוא שונה ממוצרים אחרים הקיימים בשוק, עליכם לערוך חיפוש פטנטים לצורך שתי מטרות עיקריות:

  1. קבלת אור ירוק להמשך התהליך: וידוא שאכן מדובר ברעיון מקורי שאיש לא רשם עליו פטנט עד כה
  2. חיסכון של זמן, הוצאות נוספות והגנה משפטית במידה ותרצו לרשום פטנט על ההמצאה או הרעיון שלכם. הזכות הבלעדית הניתנת לממציא המחזיק פטנט, היא הזכות למנוע מאחרים לעשות שימוש בידע, להשתמש בטכנולוגיה, למכור, או להפיץ את ההמצאה או ללא רשות. כיוון שהליך אישור פטנט הוא הליך ארוך אשר עשוי להימשך בין שנתיים לשלוש שנים, ויתור על שלב חיפוש פטנטים או חיפוש חלקי או שגוי, עשוי להוביל לתשובה שלילית מצד רשות הפטנטים גם בתום תקופת ההמתנה הארוכה.



אילוסטרציה: חיפוש פטנטים

ישנה אפשרות לבצע חיפוש זה בצורה עצמאית או לחילופין על ידי מאגרים חופשיים (לא מסחריים) הנמצאים ברשת. בשלב הראשון לפחות מומלץ לבצע את החיפוש לבד ברשת מכיוון שבדרך כלל בשלב זה יימצאו פטנטים דומים לשלכם. במידה והחיפוש לא הניב תוצאות כאלו, הרי שמומלץ בשלב הבא לפנות לחברה המתמחה בחיפוש פטנטים. חשוב להדגיש כי אמינות החיפוש היא פועל יוצא של קבלת סיוע מטעם מומחים בתחום.

שירותי חברת "גיזמו הנדסה" בתחום: המשרד מספק שירות חיפוש פטנטים אמין ומאובטח. השירות מאפשר ללקוח לעבור משוכה זו בהצלחה ולהמשיך לאחר מכן לשלב הפיתוח ההנדסי של המוצר.