שיטות וטכולוגיות לייצורם של מוצרים רפואיים

שיטות שונות של ייצור של מוצרים רפואיים, מכשור רפואי

מוצרים רפואיים הינם מוצרים שמטרתם היא להוות עזר בתהליכי טיפול שונים (כמו למשל ניתוחים מורכבים) ולהקל ולייעל את עבודתם של צוותים המעניקים טיפול רפואי. כמו כן, מוצרים רפואיים שונים יכולים לשפר את חייהם של בני-אדם.

ההתפתחויות הטכנולוגיות המתרחשות כל העת בכלל; בשילוב התמורות החשובות-  בפיתוח שיטות ייצור חדישות בתחום הרפואה בפרט, מעלים ביכולתם של צוותי הנדסי לתכנן, לפתח ולייצר מכשורים רפואיים משוכללים ומתקדמים מאי-פעם.

ריכזנו בעבורכם מספר דוגמאות לטכנולוגיות ייצור שונות - המשמשות לייצור מוצרים רפואיים:

הדפסות תלת-ממדיות: תחום המדפסות התלת - ממדיות נמצא בעלייה מתמדת ומואצת של פיתוח ושיפור טכנולוגיית ההדפסה. המדפסות התלת-ממדיות עומדות בהצלחה יתרה, באתגר הגדול והמתמשך אשר מציב להם עולם הרפואה - בפיתוח מכשורים רפואיים. ניתן כיום באמצעות הטכנולוגיה של ההדפסה התלת-ממדית לייצר חלקי מכשור רפואיים המותאמים באופן נקודתי לחולים. נוסף על זאת, טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית מאפשרת את ייצורם של דגמים אנטומיים; המעניקים לרופאים מרווח נשימה משמעותי וחשוב - בתכנון מהלכם של ניתוחים מורכבים, מראש. ההישג הגדול בהקשר זה, הוא האפשרות של הקטנת הסיכונים הכרוכים בפעולות ניתוחיות כאלה ואחרות.

הזרקת פלסטיק: הזרקת פלסטיק ככלל; זו היא טכנולוגיה המשמשת לייצור מוצרים ורכיבים שונים מפלסטיק. תהליך הייצור מתבצע באמצעות התכתו של חומר גלם ועל ידי הזרקתו אל תוך חלל תבנית הבנויה בצורתו ההנדסית של מוצר מסוים. כטכנולוגיה המשמשת לייצור מוצרים רפואיים, הזרקת הפלסטיק יכולה ליצור רכיבים שונים עבור מכשורים רפואיים, צינורות פלסטיק ייעודיים המשמשים לטיפולים בחולים ועוד.

עיבוד שבבי CNC: עיבוד שבבי CNC (Computer Numerical Control) זו טכנולוגיית ייצור אשר בה מכונות עיבוד מסוגים שונים, מבצעות פעולות על חומרי גלם שונים (פעולות כמו כרסום, חריטה, חיתוך וכו'). הפעולות השונות המבוצעות על ידי מכונות העיבוד, מוכתבות מראש- בהתאם להוראות המתקבלות בשיטה של שפת קלט ייעודית (G-Code). באמצעות מכונות העיבוד השונות ניתן לייצר רכיבים עבור מכשורים רפואיים שונים המשמשים כמעט בכל תחום רפואי: אורתופדיה, רפואת שיניים, רפואת עיניים, ביו-מדיקל ועוד. כנקודה משלימה לכך; טכנולוגיית ייצור העיבוד השבבי ב- CNC, משמשת גם לייצור רכיבים עבור מערכות אלקטרוניות, לרבות עבור מערכות אלקטרוניות המיועדות להיטמע במכשורים רפואיים.

בחברת גיזמו הנדסה טכנולוגיות ייצור דגמים ואבות טיפוס מותאמות לדרישות המוצר ובקשות הלקוח. מזמינים אתכם לקבוע פגישת יעוץ הנדסי ראשונית ללא עלות ולהתחיל בפיתוח המוצר משלכם.