שיטות ייצור מעטפה או קליפת הגנה לרכיבים אלקטורניים או מכאניים

שיטות ייצור והגנה על לוחות ורכיבים אלקטרוניים וחלקים מכאניים

רכיבים אלקטרוניים ומכאניים - עלולים להיות חשופים למפגעי שחיקה שונים. מפגעים כגון אלה יכולים להיות למשל: מאמצים מכאניים, שינויי טמפרטורה קיצוניים, לחות, חשיפה לחומרים כימיים ועוד. לשם כך מייצרים עבור רכיבים אלקטרוניים ומכאניים שכבות הגנה אשר עוטפות אותם ושומרות עליהם בכדי שתפקודם לא ייפגע גם בתנאים קשים.

דוגמא אחת; לשכבת הגנה חיצונית המיוצרת במטרה לשמור על רכיבי אלקטרוניקה מפני שחיקה או פגיעה פוטנציאלית, היא יציקת אפוקסי. אפוקסי הוא חומר מסוג פולימר, שיכול לספק מעטפת הגנה  לרכיבים אלקטרוניים על ידי יצירת בידוד מוחלט עבורם ובכך לשמור עליהם מפני תנאים קשים כגון אלה שצוינו בתחילת המאמר (מאמצים מכאניים, טמפרטורה קיצונית, לחות וחשיפה לחומרים כימיים).

תהליך יציקת האפוקסי:

מזריקים נוזל בטמפרטורת החדר אשר מתקשה בתנור ייבוש או כאפשרות חלופית,  מתמצק בטמפרטורת החדר. יציקה קרה יכולה לשמש להגנה ולבידוד מגעים בחיווט חשמלי קיים. דוגמא לכך יכולה להיות הגנה על שקע במעגל אלקטרוני מודפס.

בדומה לשימוש בחומר האפוקסי, גם השימוש ב-ציפוי סיליקוןמספק הגנה בתנאים קשים כמו שינויי טמפרטורה קיצוניים וחשיפה ללחות גבוהה. יחד עם זה, בניגוד ליציקת האפוקסי- ציפוי הסיליקון ניתן להסרה במידת הצורך אך באופן נקודתי בלבד.

הדוגמא השנייה; מתייחסת אל ציפוי כרום ניקל כמעטפת הגנתית שמטרתה לשמור על רכיבים וחלקים מכאניים. ניקל הוא יסוד מתכתי קשה ועמיד מאוד בפני תהליכי חמצון ומשום כך; הוא מהווה מרכיב מרכזי בסגסוגות מסוג אל-חלד וגם כחומר ציפוי. בהקשר זה, ציפוי בכרום ניקל יכול לשמש ביישומים מגוונים כגון: חלקי מכונות שונים (כמו למשל של מכונות אפייה ואריזה), חלקים מכאניים בציוד רפואי, מנועים ומערכות תמסורת תנועה שונות ועוד.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, מספקים לכם מעטפת שירות הנדסית מקיפה ומסייעים באופן יסודי; בהסתמך על ידע וניסיון הנדסי מוכחים - בשלבי הפיתוח והתכנון של הפרויקטים הייחודיים שלכם עד לשלב האב-טיפוס.

צרו קשר – לקביעת פגישת יעוץ ראשונית ללא עלות, והתחילו בתהליך פיתוח המוצר שלכם