איך ניתן לדעת האם הרעיון שלי יישים טכנולוגית?

פיתוח רעיון חדש של מוצר הוא תהליך הכולל מחקר, תכנון, פיתוח וייצור של המוצר. ישנם לא מעט רעיונות של ממציאים למוצרים חדשים. ההבדל בין רעיון שהוא טוב לבין כזה שמצליח הוא בכך שהאחרון יהיה זה שיתאפשר לפתחו ולייצרו בפועל.

על מנת לדעת האם רעיון למוצר חדש יהיה ישים מבחינה טכנולוגית יש לעבור מספר שלבים:

  • ייעוץ הנדסי: ראשית כל, יש לבדוק התכנות הנדסית לפיתוח\ייצור המוצר. זאת ניתן לבדוק מול חברת הנדסה המומחית בתחום הרלוונטי לרעיון אותו מבקשים לפתח. יש לזכור כי לעיתים יש צורך לפתח כלים טכנולוגיים חדשים בכדי להפוך את הרעיון לישים - מה שיצריך לא מעט השקעה וזמן רב. לעומת זאת, ברעיונות אחרים הטכנולוגיה כבר קיימת אך יש צורך לבדל ולייחד אותה לצורכי פיתוח המוצר.

  • היתכנון פתרונות: לאחר צליחת השלב הראשוני ובמידת הצורך- מתחילים בתהליך של מציאת פתרונות רלוונטיים אפשריים לצורך יצירת המוצר. אם מדובר בצורך בפתרון מכאני, אז יחל תהליך תיכון (תכנון הנדסי) שמטרתו למצוא פתרון למנגנון מכאני למשל או למבנה של מכונה חדישה הנמצאים בשלבי הפיתוח. בדומה לכך, במידה ויהיה מדובר בצורך של פתרון אלקטרוני, יחל תיכון גם בתחום זה. בתהליך תיכון מקובל לבצע הפרדה בין אילוץ לבין דרישות ממוצר. האילוץ מהווה מגבלה שאין לה פתרון אחר (למשל מוצר שתפקידו לשאת משקל של 5 טונות). דרישה מתחלקת בין כזו שהיא הכרח ושעליה חייב הפתרון לענות (המוצר צריך לשאת במשקל רב) לבין דרישה שהיא רצויה אך לא בהכרח מן החובה שהפתרון יענה עליה (עלות המוצר).

  • בדיקות התכנות: לאחר מציאת מספר פתרונות פוטנציאליים בתהליך התיכון, תתבצע בדיקת התכנות ובהתאם לכך, בחירת הפתרון הטוב ביותר עבור המוצר על פי דירוג הפתרונות השונים במדרג יורד.

  • בניית אב-טיפוס + בדיקות נוספות: לאחר בחירת הפתרון הטוב ביותר בשלב בדיקות ההתכנות, יש ליצור מודל אב-טיפוס של המוצר ולבצע בדיקות התכנות נוספות כדי לוודא שהפתרון שנבחר בעבור האב-טיפוס היה הנכון ביותר.

חברת גיזמו הנדסה המומחית בתחום הטכנולוגיה ובעלת ידע מעשי בתכנון, פיתוח, וייצור של מוצרים - מזמינה אתכם, בעלי הרעיונות למוצרים חדשים - לבדוק יחד אתנו את הישימות הפוטנציאלית להגשמת החזון שלכם!