איך ניתן לבדוק אם על הרעיון שלי קיים פטנט רשום?

כל אדם אשר חושב על רעיון לפטנט חדש, חולם להוציא אותו אל הפועל. אך אחד מן החסמים הראשונים אשר מונעים מאנשים לפתח את הפטנטים שלהם, הוא החשש שמא הפטנט כבר קיים, אף שהם אינם מודעים לקיומו בפועל. חשש זה אכן סביר. מוצרים רבים כבר רשומים כפטנטים, חלקם מוכרים בכל רחבי העולם וחלקם מוכרים במקומות מסוימים בלבד, או שכלל אינם מוכרים. לפני פיתוח מעשי של מוצר חדש, חשוב מאד לבדוק האם לא קיים כבר פטנט רשום זהה, על מנת למנוע בעיות של זכויות יוצרים, וכמובן, ליהנות מזכות ראשונים על הפטנט.

איך ניתן לבדוק עם על הרעיון שלי קיים פטנט רשום?

ישנן מספר דרכים לבדוק האם כבר קיים פטנט רשום זהה לרעיון החדש שלכם. ראשית, ניתן לבדוק באופן עצמאי, באתרים העוסקים בתחום של המוצר אותו אתם מעוניינים לפתח, כמו גם באתרים העוסקים בפטנטים רשומים. ישנם מאגרים חופשיים באינטרנט שבהם ניתן לחפש בקלות באופן עצמאי. אך אם הפטנט אינו מופיע במאגרים אלה, עדיין יתכן שהוא רשום, אלא שאינו מופיע בפלטפורמות הפתוחות לציבור הרחב.

חיפוש מעמיק

במצב כזה, יש לפנות למומחים בתחום, על מנת לבצע חיפוש מקיף בכל מאגרי הפטנטים הקיימים. חברת גיזמו מייקר מסייעת לכם בבדיקה הראשונית הזו, על מנת שתוכלו לדעת אם תוכלו לפתח את הרעיון שלכם כפטנט ראשוני. פניה לחברה מקצועית במטרה לבצע חיפוש פטנטים היא האופציה הטובה והבטוחה ביותר להימנע מבעיות ומהתנגשות של זכויות יוצרים, מאחר שבאמצעות החברות העוסקות בתחום, ניתן לבדוק בצורה מלאה בכל המאגרים, ולוודא שאכן מדובר בפטנט חדש שאינו רשום ואינו מוכר.

ומה הלאה?

לאחר שווידאתם שאין פטנט רשום על המוצר שברצונכם לפתח, תוכלו לפנות אל השלבים הבאים – פיתוח ראשוני של המוצר, רישום שלו כפטנט במשרד הפטנטים, ופיתוח מעשי שלו עד לשיווק לקהל הרחב. אם המוצר שלכם אכן ייחודי וחדשני, סביר להניח שצפוי לו עתיד מזהיר.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ראשונית, כדי שנוכל ללמוד על המוצר שלכם, לוודא את הראשוניות שלו ולפנות לפיתוח המעשי שלו.