חברות סטארט-אפ ופטנטים בתחום מכשור רפואי

ענף פיתוח המכשורים הרפואיים, נמצא בקצב צמיחה גבוה בישראל. נתונים שפורסמו, המיוחסים למכון הייצוא הארצי - מראים כי למשל, במהלך שנת 2014 היקף הייצוא של מכשור רפואי מישראל; עלה ברמה של אחד עשר אחוזים ביחס לשנת 2013. על פי הערכות, תעשיית מדעי החיים בישראל מורכבת מסדר גודל של 1100 חברות, מתוכן כ-70% שייכות לתחום הפיתוח של המכשור הרפואי.

ברמת נתונים סטטיסטיים, ישראל ממוקמת בעשירון העליון במספר הפטנטים פר נפש בתחום המכשור הרפואי. ההסבר מגובה בכך, שבישראל ישנו ערב רב של הון אנושי מתחומים שונים ומגוונים - בעלי רלוונטיות לפיתוחם של מכשורים רפואיים.

עיגון הזכות לקניין רוחני באמצעות הגשת בקשות לפטנט רפואי, מאפשר ליזמים, ממציאים וחברות ישראליות ובכלל - להגן על המצאותיהם ופיתוחם מפני האפשרות של גניבות.

הקדמה הטכנולוגית בעידן המודרני, המשולבת כיום בפיתוחם של מכשורים רפואיים - מגדירה מחדש את עולם הרפואה כתעשייה גדולה וחשובה - המאפשרת מתן טיפולים מתקדמים עבור אנשים הזקוקים להם.

לפניכם מספר דוגמאות למכשורים רפואיים של חברות ישראליות שנרשמו כפטנטים:

MRI Focused Ultrasound: מכשיר רפואי מתקדם, פרי פיתוחה של חברת "אינסייטק" הישראלית המסוגל לבצע השמדת גידולים באזורים שונים בגוף באמצעות שימוש בגלי קול. במכשיר נעשה שימוש בתהודה מגנטית ובמערכת של גלי קול. המכשיר מכוון גלי קול אל הגידול, מחוץ לגוף , ללא ניתוח ומצליח להשמיד גידולים בהצלחה.

Allevetix: מערכת ייחודית של שרוול הנשתל לדופן הפנימי של המעי הדק ומעוגן בקיבה באמצעות מנגנון עיגון חדשני. מדובר בפיתוחה של החברה "אליום מדיקל" והוא נועד לבודד מזון מעוכל ממנגנון ספיגת החומרים בגוף. המטרה היא להקטין באופן משמעותי את ספיגת הסוכרים בדם כטיפול במחלת הסוכרת מסוג 2 ובמקרים של השמנת יתר.

Nyxoah:  חברת סטארט-אפ ישראלית-בלגית, שפיתחה שתל זעיר המסייע בטיפול בדום נשימה במהלך שינה ומונע נחירות. השתל מבצע גירוי לשריר הלשון במהלך השינה באמצעות זרם חשמלי, בכדי למנוע את החסימה של דרכי הנשימה. השתל מוחדר מתחת לסנטר המטופל בהליך קצר וללא צורך באשפוז. גודלו של השתל הוא כגודלו של מטבע והוא דק יותר בעוביו, מכמה דפי נייר המוצמדים יחדיו.

 המצאה חדשה

בתמונה: רוברט טאוב (מימין) ועדי משיח (אוחז בידו בשתל המסייע בטיפול בדום נשימה במהלך השינה), מייסדי חברת "Nyxoah".

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", מלווים את לקוחותינו, יזמים וממציאים, ארגונים וחברות עסקיים, ליווי הנדסי מלא בדרך המאתגרת שהם צריכים לעבור: משלב הרעיון הראשוני ועד לפיתוח וייצור של אב-טיפוס של המוצר, ובמקרים מסוים מלווים את הפרויקט אף בשלב הייצור.

מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבלת ייעוץ הנדסי מקצועי ולתאם פגישת הכוונה במטרה להתחיל בפיתוח הפרויקט הייחודי שלכם!