מעצב תעשייתי העובד בחברת הנדסה מול מעצב תעשייתי עצמאי

כאשר חברת פיתוח מציעה שירות מלא של צוות מומחים, כגון מהנדס אלקטורניקה, מהנדס מכונות, מעצב מוצר ומעצב תעשייתי - למוצר החדש יש פוטנציאל גבוה לכבוש את השוק

העיצוב התעשייתי (Industrial Design), הוא מקצוע ייחודי העוסק בפיתוח ויצירת מוצרים לייצור בשיטות תעשיותיות ובכמויות מסחריות. החל ממוצרים כמו דלתות, רהיטים וכלי בית ועד למחשבים, טלפונים, מכוניות ועוד, מי שאחראי על תכנון האסתטיקה והפונקציונאליות הם המעצבים התעשייתיים.

השלבים המרכזיים בתהליך העיצוב התעשייתי הינם:

מחקר ראשוני: בשלב זה, על המעצב התעשייתי ללמוד ולהכיר לעומק את תחום המוצר שאותו הוא מתבקש לעצב.

גיבוש קונספט (רעיון): בשלב השני, המעצב התעשייתי צריך רעיון עיצובי אשר יבטא יצירתיות, חדשנות ובעיקר, התבדלות ייחודית לעומת מוצרים אחרים הקיימים בשוק.

תכנון ופיתוח: בשלב זה נכנס מתחיל תהליך של פיתוח המוצר, עליו יהיו אמונים הגורמים הרלוונטיים כמו מהנדסי מכונות, מהנדסי אלקטרוניקה וכו'.

נושא הליבה שלנו במאמר זה, הוא כמובן תחום העיצוב התעשייתי. יתרה מזאת, אנחנו רוצים להבין היכן כדאי יותר לבצע תהליך של עיצוב תעשייתי:  האם מול מעצב תעשייתי עצמאי (פרילאנס) או מול חברה העוסקת בעיצוב תעשייתי?

לפני שננסה לענות על שאלה מורכבת זו, כדאי שנכיר מעט את הלך הרוח המוביל בשנים האחרונות את תחום העיצוב התעשייתי. המגמה המרכזית כיום בעולם העיצוב, הנדרש להיות כל העת עם האצבע על דופק היצירתיות והחדשנות, היא לא רק ליצור נראות כובשת למוצר אלא בעיקר להעצים את חוויית השימוש בו. הדגשים הבולטים, בין היתר, הם על אפיון ויצירת ממשק ידידותי למשתמשים במוצר, על אופי הצגת המוצר בחנויות, אורך חיי המדף שלו ועוד.

באשר לשאלה המרכזית במאמר זה, האם לעבוד מול מעצב תעשייתי עצמאי או מול חברה המספקת שירותי עיצוב תעשייתי – כדאי שנבחן את נקודות היתרון של כל אחת מן האפשרויות. קודם כל נצא מנקודת ההנחה, כי מי שמספק שירותי עיצוב תעשייתי - בין אם כשכיר ובין אם כעצמאי, הוא אדם שצריך להבין היטב את תחום עבודתו. יחד עם זה, אפשר להבחין ולדבר על כמה הבדלים מהותיים: 

  • למעצב העצמאי יש חופש פעולה לבחור את כמות לקוחותיו. מהבחינה הזו, מי שזקוקים לשירותי עיצוב תעשייתי, יוכלו ליהנות מיחס בלעדי ומזמינות גבוהה בפרויקטים מסויימים.

  • להבדיל ממעצבים תעשייתיים עצמאיים, המספקים שירותי עיצוב תעשייתי בלבד, חברות המספקות שירותי עיצוב תעשייתי וביניהן חברות הנדסה, יכולות לספק עבור הלקוח מעטפת נרחבת יותר של שירותים ופתרונות נרחבים ברמת One Stop Shop (הכול במקום אחד). מעצבים תעשייתיים הפועלים במסגרת חברת הנדסה גדולה, עובדים בשיתוף פעולה מלא עם צוות מהנדסים המחוייב לרמה הגבוהה ביותר של מקצועיות בכל פרויקט.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה, מספקים ללקוחותינו פתרונות הנדסה ועיצוב מוצר מלאים. החל משלבי התכנון והפיתוח של המוצר ועד להכנתו לתהליך הייצור.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר, ולקבוע פגישת ייעוץ והכוונה מקצועית!