מעצב תעשייתי עצמאי - תהליך עיצוב מוצר חדש או המצאה

בעבר העיצוב נחשב לחלק שולי בפיתוח ולא נגע לאסטרטגיה של החברה. פני היוצרות השתנו לאין ערוך כיום ויותר חברות מובילות באירופה ובארה"ב השכילו להבין את חשיבותו ותרומתו הרבה שיש לעיצוב מעבר היותו אמצעי לפיתוח מוצרים יפים. עיצוב תעשייתי הוא תחום רחב מאד ומולטי דיסציפלינארי בעל נגיעה לעולם האומנות מחד ומאידך לעולם ההנדסה.

תהליך העיצוב

עיצוב באופן כללי הוא תהליך מורכב רב מימד ובלתי ליניארי. חברת עיצוב תעשייתי העוסקת בפיתוח מוצרים פותחת את עבודת העיצוב במחקר והגדרת יעדים ודרישות עד לקבלת מוצר מוגמר סופי שיופץ לשוק הרחב. תהליך זה נושר ליריעה רחבה של תחומים וביניהם אסתטיקה, חומרים, הנדסת אנוש, תהליכי ייצור, טכנולוגיה, חוויית משתמש וכיוצא באלו. עיצוב נכון ומקצועי כזה המתבצע באופן ממוקד ואפקטיבי ולוקח בחשבון הן את התכונות הקשיחות והן את התכונות הרכות של המוצר יאפשר להשיג מוצר חדשני איכותי ואטרקטיבי.

שלבים מרכזיים בתהליך

חברת עיצוב תעשייתי פועלת על פי שלושה שלבים במסגרת תהליך העיצוב התעשייתי. השלב הראשון הוא שלב המידע וכולל את האסטרטגיה, מחקר ואפיון המוצר לרבות ניסוח היעדים והדרישות של המוצר דרך התייחסות לקהל היעד בשוק. מטרתו של שלב זה נעוצה באיסוף מידע ותובנות חדשות ובאפיון קולי ומדויק ביותר של המוצר המיועד לקהל מסוים לפי הגדרות השיווק. שלב המימוש הוא השלב השני ובו מתרגם מעצב המוצר את הנתונים שנאספו בשלב הקודם לעיצוב מוחשי של המוצר לרבות בחירת צבע וחומרים.

שלב הבחינה וההערכה כולל בחינה של תוצאות העיצוב המתייחס לתכונות הרכות של המוצר בה כל אחד מהמעצבים רשאי להביע את דעתו באופן חופשי ואינטואיטיבי. האינטואיציה משחקת תפקיד מרכזי בעיצוב אך איננה מהווה את כלי העבודה היחידי וחייבת להיעשות בשילוב של חשיבה שכלתנית.