מעצב תעשייתי פרילאנסר - איך למצוא מעצב תעשייתי עצמאי מצויין

מעצב תעשייתי פרילאנסר - איך למצוא מעצב תעשייתי עצמאי מצויין.

עיצוב תעשייתי הוא מקצוע המשלב בתוכו באופן מובנה אוָּמָנוּת ואָמָּנוּת. אומנות – משום שהמעצב הוא איש מלאכה, בעל מקצוע המתמחה במלאכתו – עיצוב ו פיתוח מוצרים ; אמנות – משום שחלק משמעותי מארסנל כלי המלאכה של המעצב הם כלים אמנותיים העושים שימוש במרקם, צבע, מבע כדי לרגש ולשבות את העין.

מעצב תעשייתי עצמאי – פרילאנסר בלשון העם – הוא מי שאינו מקדיש את עיתותיו לעיצוב ופיתוח סוג אחד של מוצר בלבד במסגרת עבודה במפעל, לדוגמה, אלא עומד לרשותם של לקוחות מתחלפים השוכרים את שירותיו לעיצוב תעשייתי של מגוון קבוצות וסוגי מוצרים. הפרילאנסר, לכן, הוא לרוב בעל נסיון מצטבר בעיצובם של מוצרים ופריטים שונים ויכול לספק פתרונות לתחומי עיצוב מוצר שונים – מכלי בית ועד רהיטים, מצעצועים ועד גאדג טים אלקטרוניים משוכללים.

להלן מספר עצות למציאתו של מעצב תעשייתי עצמאי מצטיין עבור פיתוח המוצר שלך:

-     בדוק/בדקי היטב הכן רכש המעצב את הכשרתו. בארץ ובעולם ישנן מכללות עיצוב מובילות שההכשרה הניתנת במסגרתן הינה מקיפה ורצינית במיוחד. בדוק שהמעצב זכה להשכלה פורמאלית נרחבת

-    בדוק/בדקי מהו הנסיון המקצועי של המעצב. בקש ממנו לראות תיק עבודות ובחן את אופי עבודותיו ואת התאמת הקו העיצובי או הקווים העיצוביים שאפיינו אותו בעבר לרצונותיך ולטעמך האישי.

-    בדוק/בדקי עם אילו חברות הנדסה ופיתוח הוא עבד או עובד – פרליאנסר שנשכר על-ידי חברות הנדסה מובילות, כמו גיזמו למשל, הוא בהכרח בעל מקצוע מומחה וכזה שהתנסה בעבודת צוות ועבודה משותפת עם צוות הנדסה ופיתוח

-    בדוק/בדקי האם למעצב יש נסיון בעיצוב מוצרים הדומים באופיים הכללי למוצר שלך. אם אתם מפתחים קומקום חשמלי חדשני, סביר להניח שתוכלו להפיק יותר מתובנותיו והצעותיו של מעצב בעל נסיון בעיצוב מכשירי חשמל ביתיים מאשר מנסיונו של מעצב שעסק אך ורק בעיצוב של פלסטיקה תעשייתית.

-    בדוק/בדקי את יכולת התקשרות האישית שלך עם המעצב כאמן וכאומן. החיבור הבינאישי הוא שיקבע בסופו של דבר את תוצרי העבודה המשותפת. אם אינך בטוח ביכולתך לתקשר עם המעצב/ת, נסה לברר האם הוא עובד עם חברות הנדסה שונות. אצלנו בגיזמו מועסקים אך ורק פרילאנסרים המנוסים בעבודה ישירה מול הלקוחות ובמקביל בעבודה איתנו. כך תוכלו להיות בטוחים שסוגיות העיצוב יידונו תמיד כחלק מתהליך עבודה משותף בו אתם לוקחים חלק פעיל.