מפתח תוכנה עצמאי - פיתוח תוכנה עבור יזמים על ידי תכנת פרילאנסר עצמאי

אחד הגורמים המרכזיים ביותר בעבודתו של מפתח תוכנה עצמאי נעוץ בהבנתם של צרכי הלקוחות. לעתים קרובות ניתן להבחין שדברים אשר מקובלים לגמרי בקרב לקוחות אינם נחשבים לכאלה בחברות טכנולוגיות. לא מעט פרילנסרים ואנשים שעובדים באופן עצמאי נוטים לבחור בטכנולוגיות שהם מכירים ואוהבים לצרכי פיתוח. מפתחים כאלה נוהגים להיצמד לסביבה מסוימת והדבר מותיר אחריו טביעות אצבע בלשון המשל.

טעויות נפוצות

מה שמייחד איש מקצוע אמיתי העוסק בפיתוח קשור בדיוק ליכולתו להתעלות מעל העדפותיו הפרטיות לטובת תכנון של פיתרון אופטימאלי עבור הלקוח על סמך הטכנולוגיות והכלים המתאימים ביותר לצרכיו. כך למשל אין צורך או הגיון בהכרח לפתח אתר תוכן ב- דוט נט כשניתן לעשות זאת באמצעות PHP עם פלטפורמת ניהול תוכן קיימת בצורה מהירה וזולה הרבה יותר. בעיה נפוצה נוספת נובעת מהנטייה של יועצים עצמאיים רבים לעשות שימוש בכלי המתאים ביותר לפיתרון המסוים, ללא התחשבות באסטרטגיית ה- IT של הארגון.

לעשות שימוש בכלים מתאימים

פרילנסים רבים, חובבי טכנולוגיות וגאדג'טים נוטים להשתמש שלא לצורך במגוון עצום של כלים מתוחכמים שאינם מעניקים בסופו של יום שום ערך מוסף ללקוח ויתרה מזאת עלולים להזיק לו. לא אחת, מתכנתים ומפתחים רבים יבחרו לעשות שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר כשלמעשה ניתן להסתפק בכלים הרבה יותר בסיסיים. לדוגמא, השימוש בשרתי JBoss ו- J2EE עשוי לנפח פרויקט ג'אווה ולעתים הדבר היחיד שיש בו צורך הוא Servlet Container כמו Tomcat  עם Hibernate.

אם אין כוונה לנצל את מלוא הפונקציות של שרת אפליקציות כבד, אין שום סיבה הגיונית לעשות בו שימוש. בשורה תחתונה חשוב להבין כי ברצונו של הלקוח לאתר אפליקציה שעובדת וסביר להניח שהוא לא יערוך בה שינויים במהלך השבע שמונה שנים הקרובות. לכן לא צריך לפתח מודולים ושכבות מעבר למה שמקובל.