סטארט אפ של מוצר המצאה או פטנט חדש - הקמת חברה וקידום המיזם

אחת המשימות החשובות והמרכזיות ביותר בקרב אנשים שהגו רעיון, הקימו חברה ולמעשה חיים בחלום של מה שנקרא "מדינת הסטארט אפ", היא הגנה על הנכסים הבלתי מוחשיים בבסיס המיזם. החלטתם להוציא אל הפועל את הרעיון, התפישה או הטכנולוגיה שלכם על ידי הקמת חברת הזנק- סטארט אפ לפיתוח ושיווק המוצר או השירות החדש בבסיסם עומד אותו הרעיון או הטכנולוגיה המבריקה שפיתחתם. בשורות הבאות כמה דגשים חשובים שיעזרו לכם לצלוח את המסע בעולם המורכב של קניים רוחני.

הסכם המייסדים

הדגש הראשון הוא הסכם המייסדים שבא להסדיר בתחילת הדרך את היחסים שבין מייסדי חברת הסטארט אפ לבין החברה. חשוב מאד להקפיד על הגדרת תחום העיסוק של החברה בצורה הברורה והמפורטת ביותר ולהכניס את הסעיף שבו הקניין הרוחני הרלבנטי לאותה החברה מועבר על ידי המייסדים. בנוסף יש להקפיד לכלול בהסכם את הסעיפים שנועדו להגדיר כשורה את המגבלות החלות על המייסד ויכולתו להתחרות בחברה במצבים בהם פעילותו בחברה תיפסק.

:חשיבות השותפים הראשונים

לעתים מיזמים רבים נפסקים רק בשל סכסוכים בין השותפים בחברה ובסטארט אפ שנחשבים לנפוצים במיוחד בעולם התחרותי הזה. מערכת היחסים בין המייסדים, מעבר לכך, יכולה להיות אחת מהחשובות ביותר בחייהם. כתוצאה מכך ולמרות העובדה שהמשאבים של חברות סטארט אפ וחברות בכלל הינם דלים בדרך כלל בשלבי הייסוד הראשוניים, ברוב המקרים מומלץ מאד להשקיע ולו נתח קטן בלבד מאותם המשאבים במטרה את הסוגיות השונות במסגרת ההכנה והעריכה של הסכם מייסדים נכון ומסודר.

:חלוקת העוגה

בבואכם להתחיל סטארט אפ נמצאת ברשותכם עוגה קטנה אולם מדובר במאה אחוז מן העוגה או עוגה קטנה בגודל של כיס. קבלת השקעה מגורמים חיצוניים וצמיחתה של החברה מובילה אמנם לירידה בכמה אחוזים מהחלק היחסי שלכם מן העוגה, אך עם זאת חלה עלייה בגודל העוגה, מה שלמעשה הופך את החלק מהעוגה שמצוי בידיכם לגדול יותר כמותית ממאה האחוזים של העוגה שהייתה מצויה ברשותכם בהתחלת הדרך.

ניקח לדוגמא את ההחלטה של גוגל במסגרתה היא יצאה להנפקה בבורסה, ברשותו של לארי פייג' וסרגיי ברין, אז הפרוסה הייתה בגודל של 15 אחוזים מהעוגה, אולם מדובר בפרוסה שמהווה חלק מעוגה במימדים אדירים כך שערכה הכמותי גדל משמעותית מערך העוגה השלמה בגודל שבו הייתה במהלך הקמת החברה.

:גיוס הון התחלתי לסטארט אפ

שאלת גיוס ההון ההתחלתי לסטארט אפ מטרידה את מנוחתם של רבים מהיזמים עוד טרם גיבשו את הרעיון למיזם. אחת הטעיות הנפוצות בקרב יזמים מתחילים נובעת מפנייתם המוקדמת עוד בשלבי הרעיון את קרנות שאינן מוכנות להשקיע בסטארט אפים צעירים. חברת גיזמו פועלת כמשרד הנדסה המספק שירותי תוכן מחקר, פיתוח וייצור פטנטים, המצאות ומוצרים חדשים. במהלך פעילות החברה, נערכות לא מעט פגישות עם יזמים, ממציאים, אנג'לים- משקיעים פרטיים, קרנות הון סיכון VC ומנהלי תוכניות לעידוד יזמות מסוגים מגוונים.

חברת גיזמו שמחה להפנות את לקוחותיה ללא עלות ותמורה במטרה ליצור קישורים עסקיים יעילים בין כל לקוח לבין משקיעים וקרנות. חיפוש משקיעים הוא לא שירות שמספקת גיזמו ולפיכך אין היא מחויבת להצלחה מובטחת. אולם בגיזמו מאמינים כי הצלחת הלקוח מקבילה להצלחת החברה עצמה, ועל כן יש לחברה אינטרס משותף לקדם חיבורים מועילים וליצור הכרויות מניבות לכל הצדדים המעורבים.