למה כדאי לעשות סקר שוק לפני הפרזנטציה ולהציג את הנתונים

ככל שתבצעו הכנה מוקדמת ותגיעו עם כמה שיותר מידע רלוונטי לפרזנטציית המוצר שלכם בפני קהל משקיעים פוטנציאליים, כך יגדל הסיכוי להתרשמות טובה ממנה ולכך שהמשקיעים יחליטו להשקיע בייצור המוצר.

כחלק מאותו מידע רלוונטי אותו תרצו להציג בפרזנטציה שלכם, כדאי שתבצעו סקר שוק נרחב ומעמיק ככל הניתן ותציגו את נתוניו, לאחר מכן.

סקר שוק, הוא תהליך שיטתי תוך שימוש בכלי סקרים (הן איכותניים והן סטטיסטיים) שמטרתו היא לאמוד\וללמוד דברים לגבי השוק (התנהגות צרכנית, יחס לגבי מוצר מסוים, מציאת קהל יעד, מתחרים בשוק עם מוצר דומה וכו'). ניתן למשל, לתת לאנשים להתנסות במוצר מסוים ולאחר מכן לבקש מהם למלא שאלון בנוגע לחוויית השימוש בו מהיבטים שונים (סקר שביעות רצון).

בדומה לכך, חברות עסקיות מבצעות מעת לעת סקר לקוחות. סקר כזה מתבצע על ידי סוקרים מנוסים שתפקידם הוא סקירת צרכני שירות\חברה ואיסוף של חוות דעתם ושביעות רצונם משירות, מוצר וגם של הצעותיהם לדברים שניתן לשפר ועוד...

בזכות סקר שוק מוצלח, ניתן להביא לייצור מוצרים היושבים על נישה מסוימת עבור קבוצה מתוך אוכלוסייה (קהל יעד) ולהתאים אותם גם מבחינת עיצוב בהתאם להעדפותיה של אותה קבוצה . לדוגמא, פיתוחה של מקדחה לעבודות שיפוץ שמותאמת במיוחד לנוחיותן של נשים העוסקות בתחום.

באמצעות ביצוע סקר שוק והצגת נתוניו תוכלו להמחיש בפרזנטציית מוצר:

  • מכוונות מטרה : אתם אומנם נמצאים כרגע רק בשלב הצגת המוצר שלכם בפני משקיעים, אך בזכות סקר השוק המוצלח שביצעתם קודם לכן, יש לכם יכולת להפגין ראייה שיווקית נרחבת בנוגע לקהל היעד אליו אתם מכוונים את ייצור המוצר שלכם, בנוגע למתחרים קיימים בשוק ואולי אף בנוגע ל-מה יוצר את הבידול (השוני) והמיצוב (מיקום עיצוב הצעת המוצר שלכם ) ביחס לאותם מתחרים.

  • ביטחון שיווקי וראייה קדימה: עבור משקיעים פוטנציאליים ששוקלים האם להשקיע בייצור המוצר שלכם, הביטחון השיווקי שתוכלו להפגין בהסתמך על הצגת נתוני סקר שוק מוצלח, ייטה את כף החלטתם לטובתכם. אותם נתונים, יאפשרו למשקיעים והחשוב מכל, לכם- לראות את מפת השוק המלאה, לדעת כיצד לנווט ולדעת איך להתמודד עם תנודות עתידיות הצפויות, בה.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה, נלווה אתכם כל הדרך, החל משלבי הפיתוח והתכנון של מוצרים. 

מזמינים אתכם ליצור קשר לקבלת ייעוץ ראשוני ולתאם פגישה עם צוות המומחים שלנו!