מהם המאפיינים שכדאי להתייחס אליהם בתהליך עיצוב המוצר

כל יזם חולם שהמוצר החדש שפיתוח יצליח בשוק, על מנת לאפשר לזה לקרות, בנוסף לתהליך פיתוח הנדסי, כדאי להתחייס גם לתהליכי עיצוב המוצר

חלומם הגדול של כל יזם פרטי או של חברות העוסקות בפיתוח מוצרים, הוא שהמוצר שלהם יהפוך להצלחה מסחררת ויצליח לכבוש קהלים גדולים. מבחינה זו, אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר הוא תהליך עיצוב המוצר.

אם אש היזמות אינה מפסיקה לבעור בכם, ואתם חושבים על פיתוח מוצר חדש ופורץ דרך, עליכם לחשוב תחילה על הצרכנים העתידים לרכוש אותו ולהשתמש בו. בתוך כך, עליכם למקד תשומת לב ניכרת לתהליך עיצוב המוצר. לעיצוב מוצר מוצלח במיוחד, המצליח לשלב בין טכנולוגיה, פונקציונאליות וחוויית משתמש, יכולה להיות השפעה מכרעת על הפיכתו למוצר מצליח במיוחד מבחינה שיווקית.

עיצוב מוצרים הוא חלק מרכזי ובלתי נפרד בכל תהליך של פיתוח מוצר חדש. מי שאמונים על תחום זה הם המעצבים התעשייתיים. לצדם, פיתוח המוצר מחייב את מעורבותם של אנשי מקצוע נוספים כמו מהנדסי מכונות, מהנדסי אלקטרוניקה ועוד.

לנו בחברת גיזמו הנדסה, יש ידע וניסיון נרחבים; בתכנונם, פיתוחם ובעיצובם של מוצרים חדשים. הנה מספר המלצות מקצועיות מאיתנו בנושא עיצוב מוצרים, שתוכלנה לסייע לכם לייצר הצלחה שיווקית:

  • הכניסו שינויים במוצרים קיימים:

אחת הדרכים לייצר מוצר מנצח, היא לחשוב באופן מעמיק על הוספת שדרוגים או חידושים. בצעו מחקר מעמיק על מאפייני המוצר של המתחרים, וחישבו על עיצוב המייצר בידול במוצר שלכם (למשל, ייצור מכונת קפה שהיא הרבה יותר פשוטה ונוחה לתפעול).

  • הכירו את משתמשי המוצר שלכם ואת צורכיהם:

דרך נוספת ומעולה במיוחד לייצר מוצרים מצליחים, היא לקבל פידבק ממשתמשים פוטנציאליים בהם. נסו ליזום סקרי שביעות רצון, או אפילו לאפשר לצרכנים לעשות שימוש חינמי במוצר שלכם לתקופת ניסיון. בזכות זאת, אתם תהיו מודעים בצורה מדויקת לצורכי המשתמש, ותוכלו לכבוש את השוק עם עיצוב המוצר שלכם.

  • חשבו על עיצוב חדיש המורכב משילובם של מוצרים קיימים:

בכדי להצליח לייצר מוצר עם עיצוב מנצח, לא תמיד צריך להמציא הגלגל. קחו כדוגמא  מוחשית לכך את מזוודת הטרולי המיועדת למטיילים. השילוב בין מזוודה לגלגלים, מה שנדמה לנו היום כמובן מאליו, היה מהפכה גדולה במיוחד לפני למעלה מחמישה עשורים. דוגמא נוספת, היא השילוב הייחודי שבין מכשיר סלולארי לבין מצלמה. המצלמה הסלולארית הראשונה, הושקה על ידי חברת נוקיה בשנת 2002 במכשיר ה-7650. מאז ועד היום, מצלמות הסלולר הפכו להרבה יותר מתקדמות והן מלוות אותנו לכל מקום בכיס.

יש לכם רעיון מוצר? מזמינם אתכם ליצור עימנו קשר על מנת להפוך את הרעיון למציאות!