עלויות פיתוח מוצר חדש - כמה עולה לפתח מוצר חדש

עלויות פיתוח מוצר חדש - כמה עולה לפתח מוצר חדש?
אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב יזמים פרטיים ומנהלי מוצרים חברות מובילות ומוכרות היא כמה עולה לפתח מוצר חדש? חשוב לציין כי אין שום אפשרות לתת לשאלה זו מענה הולם טרם הבנה מעמיקה ובחינת דרישות הפיתוח כמו כן הגדרת היעדים במסגרת פיתוח מוצר או מוצרים חדשים.

חישוב של הפרמטרים הבאים

לקוחות שמעוניינים לדעת מהן העלויות של פיתוח מוצר חדש לרוב זוכים לקבל תשובה מתחמקת וסרקסטית, שכן שאלה זו דומה אם לא זהה בעיקרה לשאלה כמה עולה מכונית חדשה? כדי לדעת כמה עולה לפתח מוצר חדש יש ראשית לבצע חישוב פשוט הכולל כמה פרמטרים כדלקמן: שעות העבודה של המהנדס או מהנדס המכונות, מהנדס אלקטרוניקה ומהנדס תוכנה. המחיר הממוצע עבור שעת עבודה אחת היא 200 ₪ בקירוב, ושעת עבודה של מעצב תעשייתי לביצוע עיצוב מוצר ותכן פלסטיקה עומדת על כ- 150 ₪.

האם העלויות גבוהות או סבירות?

לאחר שחישבתם נתונים אלו יש להכפיל את שעות העבודה של העובדים הנ"ל במסגרת הפרויקט במספר של שעות הפיתוח. למספר הסופי שהתקבל יש להוסיף עלויות בגין חומרי גלם, קבלני משנה וכיוצא באלו. על פניו לא נראה כי הסכום הסופי הוא גבוה במיוחד, אולם חשוב לזכור כי על מנת לקבל מוצר סופי איכותי, מושקע וכזה שעובד כמובן יש להקדיש לפרויקט כמות לא מבוטלת של שעות עבודה. פרויקטים של פיתוח מוצרים חדשים יכולים להתחיל ב-1000 ₪ בלבד ולהגיע גם אל סכומים של מאה אלף ₪.

הוצאה מול סיכוי להכנסה עתידית

פרויקטים זולים יחסית לרוב יעסקו בפיתוח ועיצוב מוצרי פלסטיק פשוטים, בעוד שפרויקטים יקרים כוללים פיתוח מוצרים המשלבים מכאניקה, אלקטרוניקה והכנה לייצור סדרתי. אולם מה שחשוב ביותר להביא בחשבון במסגרת חישוב עלויות הפיתוח הוא חישובי ההוצאה מול הסיכויים להכנה עתידית.