חברות סטארט אפ שמפתחות אפליקציות מצליחות

פרויקטים ישראלים רבים זוכים להצלחה בינלאומית, שמחים ללמוד מהנסיון שלהם.

לפניכם דוגמאות לפלטפורמות לימודיות מצליחות, פרי פיתוחן של חברות סטארט אפ ישראליות:

סטארט-אפ: Tabtale.

שנת הקמה: 2010.

מקום: תל-אביב.

סיפור ההצלחה: Tabtale היא חברה המפתחת ומשיקה משחקי ילדים לטאבלט ולמובייל. Tabtale נחשבת כיום ליצרנית משחקי הילדים לטאבלטים הגדולה ביותר בעולם, כאשר בשוק המשחקים לילדים בגיל הרך - היא עוקפת את חברת דיסני ואת טורה בוקה.

עד כה בוצעו כמיליארד הורדות של 400 משחקים שפיתחה Tabtale עם למעלה מ-40 מיליון משתמשים חודשיים בהם. הצלחתה של Tabtale קשורה בעובדה כי היא מפעילה מרכזי פיתוח בתל-אביב, אולפני הפקות בסין, ארה"ב ובמדינות הבלקן, מה שמאפשר לה להשיק משחק חדש בכל כמה שבועות.

מעבר לכך, Tabtale יצרה תשתית של מכירת טובין וירטואליים, של תשלומים ושל אנליטיקס (ניתוח). כלומר, היא מסוגלת לדעת מי שיחק במשחק כלשהו ובאיזה אופן ולהוציא המלצות למשתמשים ספציפיים על משחקים דומים, מה שחוסך חלק משמעותי בהוצאות הצטרפות של משתמשים חדשים.

מייסדי החברה הם שגיא שליסר (המשמש כמנכ"ל החברה), אורן קושניר וניר בז'רנו. שוויה חברת Tabtale מוערך בכ-121 מליון דולר.

סטארט-אפ:  Playbuzz.

שנת הקמה: 2012.

מקום: תל-אביב, ניו-יורק.

סיפור ההצלחה: Playbuzz היא חברה אשר פיתחה פלטפורמה ליצירת תוכן. המטרה היא להגביר חשיפה ולהעלות את זמן שהותם של גולשים באתרי אינטרנט של כלי תקשורת וזאת באמצעות סוגים שונים של משחקים, חידונים או שאלונים. פיתוח פלטפורמה זו הפכה מבוקשת במיוחד משום האפקטיביות המוכחת בה- מה שהביא לכך שחברת Playbuzz חתמה על הסכמים שונים עם 10,000 כלי תקשורת שונים וביצעה התרחבות בתחום לאירופה, אסיה ולאמריקה הלטינית.

חברת Playbuzz משרתת סדר גודל של 45 אלף יוצרים פעילים- החתומים על עשרות אלפי אייטמים שונים. לאחרונה; תאגידי ענק מובילים כגון יוניליבר, אמריקן אקספרס ויצרנית הרכב פורד, החלו להפיץ סרטונים של Playbuzz באתרי חדשות וברשתות  כחלק אינטגרלי מקמפיינים שהן מנהלות.

מייסדי החברה הם שאול אולמרט (משמש גם כמנכ"ל החברה) ותום פחיס ומועסקים בה 100 עובדים. הכנסותיה של Playbuzz בשנתיים האחרונות הגיעו לסך כולל של למעלה מ-30 מליון דולרים ושוויה המוערך כיום עומד על 203 מליון דולר.