כיצד מתחילים בפיתוח המצאה או מוצר חדש

כיצד מתחילים בפיתוח המצאה או מוצר חדש

יש לכם רעיון מהפכני למוצר חדש? מה עושים?
כל פיתוח של המצאה או פטנט מתחיל במחקר שוק, בדיקה וחיפוש פטנטים. המחקר נועד לבדוק שהפטנט שלכם מקורי כך שיהיה מוגן מבחינה משפטית. את החיפוש ניתן לבצע בעצמכם על ידי שיטוט במאגרי הפטנטים של גוגל ובמאגרים השונים הקיימים בעולם. עם זאת, עצתנו היא שתסתייעו בידיו של מומחה אשר מבצע סקירה מעמיקה יותר אשר תוצאות החיפוש שלו יספקו לכם מענה לשאלה האם קיים רעיון דומה לפטנט שלכם.

 במידה והפטנט מקורי לגמרי, אתם מוזמנים לבצע הגשה של בקשת פטנט לרשם הפטנטים. תהליך בחינת הבקשה נמשך כשנתיים-שלוש ולפעמים אף יותר. כל עוד בקשת הפטנט נמצאת בתהליך, אין לבעל הפטנט כל זכויות משפטיות. לאחר שבקשת הפטנט נבחנה על ידי משרד ה פטנטים ואושרה, הפטנט תקף ל כ20 שנים מיום רישום הבקש ורק במדינות בהן הפטנט נרשם.

 השלב הבא הוא השלב המורכב של פיתוח אב טיפוס של המוצר שלכם. אב טיפוס הוא הדגם הראשוני של נהמוצר ותפקידו לתת המחשה לרעיון שלכם. בחברת גיזמו , המספקת שרותי מחקר, פיתוח וייצור, ומשרתת חברות טכנולוגיה, יזמים וממציאים, תמצאו מהנדסים ומעצבים תעשייתים שתפיקדם לתכנן את אב הטיפוס, לבצע שרטוטים שלו, לבחור את חומרי הגלם המתאימים, לבחון את החלקים והרכיבים הנדרשים, להקנות לו אריזה מושכת ולהבטיח שהמוצר יהיה בטיחותי, איכותי ועומד בדרישות הלקוח.

 עם סיום בניית אב הטיפוס ולאחר שבוצעו הבדיקות הנדרשות והשיפורים המתאימים, ניתן לפנות למשקיעים לצורך מימון המוצר. לפגישה עם המשקיעים הגיעו מוכנים עם אב הטיפוס ותיק הייצור המכיל את השרטוטים, הדיאגרמות והפרטים על ייצורו של המוצר שלכם. השקיעו במצגת אשר מסבירה את יתרונות המוצר שלכם על פני המתחרים, ואת פוטנציאל המכירה שלו. הדבר החשוב מכל הוא להאמין במוצר שלכם- זו הדרך הראשונית להגשמת חלומכם!