פיתוח פטנטים בתחומי רפואה וציוד רפואי

פטנט ככלל, הוא הענקת זכות לקניין רוחני על המצאה, המוגבלת בזמן. על פי רוב, תוקפו של פטנט הוא במשך זמן של כעשרים שנה. זכות הקניין הרוחני היא זכות משפטית שבאמצעותה יכול למנוע בעליו של אותו פטנט את השימוש בהמצאתו על ידי גורמים שונים שלא כחוק.

פטנטים רפואיים בדומה לכך, מהווים הגנה על המצאות ופיתוחים שונים בתחום הרפואה. פטנטים רפואיים מספקים פתרונות רפואיים שבהרבה מקרים - זוכים להערכה ברחבי העולם.

פיתוחם של פטנטים רפואיים יכולים לכלול: פטנט על תרופות, על תהליך טיפולי ושיטות אבחון (דיאגנוסטיקה) ועל מכשורים רפואיים או על חידושים.

כחלק מהתהליך של הפיכת פיתוחם של טיפולים רפואיים, תרופות ומכשורים רפואיים שונים לפטנטים רשומים - חשוב לערב עורכי פטנטים העוסקים בתהליך הגשת בקשות לפטנטים של המצאות וחידושים בתחום.

טרם הדרך המורכבת להשגת פטנט על פיתוח רפואי; עצם תהליך פיתוחו מצריך השקעה לא מעטה - הן במשאבים והן בכוח אדם מתאים וייעודי לכך. פיתוח מוצר רפואי מחייב בידע טכני נרחב - למשל כשמדובר במכשור רפואי המשלב מרכיבים מתחומים שונים (מכאניקה, אלקטרוניקה, אופטיקה ועוד).

שני התהליכים, הן תהליך הפיתוח והן תהליך רישום הפיתוח הרפואי כפטנט צריכים להיות משולבים זה בזה. הכוונה בכך היא שהצוות האמון על הפיתוח הרפואי ( למשל מהנדסי מכונות, מהנדסי אלקטרוניקה, מהנדסי חומרים, מעצבי מוצר, בעלי מקצוע במגיעים מתחומי רפואה השונים וכד') יפעל בקורלציה מלאה עם עורך הפטנטים האחראי על ניסוח והגשת בקשת הפטנט. לדוגמה: העברת פרטים טכניים של הצוות העוסק בתכנון מכשור רפואי, לידיו של עורך הפטנטים על מנת שהאחרון יציין אותם בעריכת הבקשה להפוך את אותו מכשור רפואי כפטנט - מסייעת במניעת הגשת פטנט תיאורטי ובלתי ניתן ליישום מצד גורמים מתחרים.

חוסר שיתוף פעולה בין עורך הפטנטים לבין האחראים על התכנון והפיתוח - יכול להוביל למצב שבו עורך הפטנטים מגן על פרטים שאינם נחוצים בהגשת הפטנט על מכשור רפואי וזאת במקום להגן על פרטים המהווים את מהות הפטנט - כמו הפתרון שאותו מכשור רפואי, מציע.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", מספקים ללקוחותינו שירותי הנדסה מקצה לקצה- הכוללים ליווי צמוד בשלבי פיתוח, תכנון והכנה לייצור של מוצרים חדשים – נשמח להמליץ לכם על תהליך הנכון להגנה על הרעיון שלכם.

אנו מזמינם אתכם ליצור קשר לטובת קבלת ייעוץ הנדסי ראשוני ולתאם פגישת הכוונה מקצועית שתייצר את הבסיס לתהליך הפיכת רעיונותיכם למוצרים !