פיתוחים מעניינים בתחום האלקטרוניקה בחברות סטארט אפ ישארליות

כשרוצים להצליח, משתדלים ללמוד מנסיונן של חברות אחרות. הנה כמה פרויקטים מעניינים בתחום פיתוח האלקטרוניקה של חברות סטארט אפ ישראליות:

סטארט-אפ: Personetics.

שנת הקמה: 2010.

מקום: תל-אביב.

סיפור ההצלחה: Personetics היא חברה ישראלית אשר מסייעת לבנקים ולמוסדות פיננסיים נוספים - לספק חווית שירות דיגיטלית משופרת ואישית עבור לקוחותיהם. משום יכולתה להעניק למוסדות פיננסיים שונים את היכולת לספק עבור לקוחותיהם שירות דיגיטלי און ליין המעלה את שביעות רצונם, היא זוכה לביקוש רב ולהצלחה.

בין היתר, הפיתוח הטכנולוגי של Personetics מאפשר ללקוחות לבקש באופן יזום שירות ומנגד - מאפשר לבנקים לדוגמא; לבצע פנייה יזומה ללקוחות למטרות שיווקיות. כאשר פנייה חדשה מתקבלת מלקוח, מתבצעת באופן אוטומאטי הרצת אלגוריתם אנליטי המייצר דיאלוג אוטומאטי ואישי המותאם ללקוח ולנושא פנייתו.

מייסדי החברה הם דוד סוסנה ודוד גוברין - שהיו ממייסדי חברת Actimize, חברה העוסקת במתן שירותי תוכנה למוסדות פיננסיים. עד כה גייסה חברת Personetics קרוב ל-20 מליון דולרים.

סטארט-אפ: Ctera.

שנת הקמה: 2008.

מקום: פתח-תקווה (עם שלוחות באנגליה, איטליה, צרפת, ספרד, גרמניה ואוסטרליה)

סיפור ההצלחה: חברת Ctera מספקת שירותי ענן פרטי לארגונים - לרבות פתרונות אחסון מידע, הגנה על נתונים, גיבוי בשרתי ענן וסנכרון נתונים.

כידוע, עולם העסקים מתבסס על מידע ורוב רובו נמצא על מערכות ממוחשבות ועל כן - נושא של גיבוי מידע הוא אחד הנושאים אשר תופסים תאוצה משום החשיבות הכול כך גבוהה שלו לעסקים. חברת Ctera שהייתה מודעת לעניין זה, החלה לשווק פתרון שיספק לעסקים מעטפת כפולה של גיבוי: בשכבה הראשונה - התקן פיזי שנמצא בבית העסק והשנייה - גיבוי מן ההתקן הפיזי לשרת ענן מאובטח.

נוסף על זאת, שירות גיבוי הענן של Ctera יכול להבטיח את השמירה על המידע מפני הישג ידם של גורמים עוינים היכולים לעשות שימוש זדוני במידע- כמו למשל דרישת כופר עבור שחרורו מידיהם. ההתקן הפיזי היושב בבית העסק - יכול להבטיח מהלך התאוששות מהיר במקרה של אסון בשרתי הענן וזאת באמצעות האפשרות לבצע שחזור קבצים מיידי. 

פתרון הגיבוי המשולב המתקדם של חברת Ctera הוכנס לשימוש במאות עסקים וארגונים שונים הן בישראל והן בעולם. אצלנו כאן, מרכז השלטון המקומי, הגוף המאגד את כל העריות והמועצות המקומיות בישראל שדרג את מערכותיו לפתרון הגיבוי של Ctera ומאוחסן בו מידע רב וחשוב.

מייסדי החברה הם לירן אשל וזהר קאופמן, יוצאי יחידת 8200 המסווגת ושניהם היו בכירים לשעבר בחברת SoftWare אשר נרכשה על ידי צ'ק פוינט.