דוגמאות לפרויקטים מצליחים של חברות סטארט אפ ישראליות

לומדים מנסיונן של חברות סטארט אפ ישראליות, שמפתחות פרויקטים מעניינים ומצליחים בשוק העולמי, הנה הדוגמאות:

סטארט-אפ: NSO.

שנת הקמה: 2010.

מקום: הרצליה.

סיפור ההצלחה: NSO  היא חברה המפתחת כליי סייבר התקפיים לריגול עבור ממשלות. NSO לוקחת חלק גדול וממלאת תפקיד חשוב בלוחמה בפשע המאורגן ואף בטרור העולמי ובכך נובע סוד הצלחתה. באמצעות טכנולוגיית סוסים טרויאניים שפיתחה - היא מצליחה לאתר גורמים בכירים בארגוני פשיעה שונים ומביאה לחשיפתם של תאי טרור.

 NSO  פיתחה בין השאר את מערכת "פגסוס" - מערכת המספקת לארגוני הביטחון השונים אפשרות של שתילת תוכנות האזנה במכשירים של חשודים והמסוגלת לצותת לכל פעילות ניידות: שיחות קוליות, שיחות דאטה, גלישה באינטרנט סלולארי והתכתבויות בוואטסאפ.

NSO מכרה סדר גודל של 60% ממניותיה לקרן ההשקעות הפרטית פרנסיסקו פרטנרס - אך היא עדיין מתנהל באופן עצמאי בפעילותה. מייסדי החברה הם היזמים עמרי לביא ושלו חוליו ומועסקים בה 400 עובדים. שווי החברה המוערך של NSO עומד על כ-359 מליון דולר.

סטארט-אפ: Infinidat.

שנת הקמה: 2011.

מקום: הרצליה.

סיפור ההצלחה: Infinidat היא חברה המציעה פתרונות אחסון מידע עבור ארגונים גדולים. ב-Infinidat מודעי לעובדה כי מערך הפלאש לאחסון מידע הוא יקר, לא הכי יעיל ומצריך ביצוע תחזוקה שוטפת. לכן, Infinidat מציעה פתרון של "קופסאות אחסון" המבוססת על דיסק מגנטי, כאשר ברשותה סדר גודל של 3 פטה-בייט (כמיליון ג'יגה בייט) של נתונים.

בזכות היעילות בפתרון אחסון המידע שהיא מציעה באיכות ובאמינות שאינן נופלות מזו של מובילות בשוק אחסון המידע כגון EMC ו-נטאפ; זוכה Infinidat להצלחה יתרה, כאשר בשנתיים החולפות הצליחה לגייס 150 מליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד מענקית קרן ההשקעות TPG, והיא גם הכפילה את כוח האדם של אנשיה ל-400 עובדים.

כמו כן, היא דיווחה על צמיחה גבוהה במיוחד של 213% במכירותיה. מייסד החברה הוא משה ינאי; יזם סדרתי מבין הבולטים הפועלים בארץ -אשר הוביל, בין היתר למכירת חברות טכנולוגיה שונות ל-יבמ - ענקית הטכנולוגיה האמריקאית הרב לאומית, בסכומים של מאות מיליוני דולרים. שוויה המוערך של חברת Infinidat מוערך כיום בסכום העומד על כ-393 מליון דולר.