דוגמאות לפרויקטים של חברות סטארט אפ שזכו להצלחה רבה

ישראל מתאפיינים ברוח היזמית, פרויקטים פורצי דרך, פיתוחים טכנולוגיים חדשניים. אנחנו מאוד אוהבים ללמוד מסיפורי הצלחה של חברות. שמחים לשתף אתכם בדוגמאות לפיתוחים טכנולוגיים מעניינים של חברות סטארט אפ:

הסטארט-אפ: Zerto.

שנת הקמה: 2009

מקום: הרצליה פיתוח.

סיפור ההצלחה: חברת Zerto היא מפתחת תוכנה להתאוששות מאסון בענן (DRP). מדובר בשירות המספק הגנה לחברות עסקיות מפני טעויות בשימוש בטכנולוגיית שרתי ענן ומבטח אותן מאסונות מידע פוטנציאליים בו. חברת Zerto זכתה להצלחה מרובה משום היותה שחקן כמעט יחיד ומוביל בתחום של מוצרי תוכנה אשר מאפשרים לארגונים עסקיים לבצע מעברים בין שירותי ענן של חברות ענק כמו מיקרוסופט ואמזון- זאת, תוך כדי גיבוי כללי של כלל השירותים והאפליקציות הארגוניות ושל המידע השמור בהן.

בדרך זו, חברות וארגונים עסקיים שונים זוכים במעטפת הגנה מפני קריסה פוטנציאלית של שירותי ענן שהן עצמן מספקות ללקוחותיהן. עוד מאפשרת חברת Zerto; מעבר של חברות משרת ענן אחד לשרת אחר לצורך שדרוגים מערכתיים, ומבטחת אגב את החברות - במקרים של אובדן חלק מן המידע. נוסף על אלה, פועלת Zero מול ספקיות שירותי הענן עצמן ומעניקה להן אפשרות לספק שירות משלים להתאוששות במקרים של קריסת שרתים. מייסדי החברה הם זיו קדם (המשמש כמנכ"ל החברה)  ואחיו עודד קדם ומועסקים בה 400 עובדים. שוויה המוערך של החברה עומד על כ-452 מליון דולר.

הסטארט-אפ: Cyberreason.

שנת הקמה: 2012.

מקום: תל-אביב, בוסטון וטוקיו.

סיפור ההצלחה: Cyberreason היא חברה העוסקת בתחום הסייבר, עם דגש בזיהוי התקפות סייבר מתוחכמות. תחום אבטחת הסייבר נחשב לאחד התחומים הבולטים ביותר בעולם ההיי-טק בכלל ובזה הישראלי, בפרט. מה שאפשר לחברת Cyberreason להפוך לחברה רווחית ומצליחה במיוחד בתחומה, היא העובדה שהפלטפורמה שיצרה- מיועדת לשוק רחב והיא נוחה וקלה לשימוש: התוכנה של Cyberreason נמצאת בכל מחשב בארגון וגם בשרת הענן המרכז את כל המידע המצוי בכל מחשבי הארגון.

בזכות כך, התוכנה מצליחה לזהות מהיכן מתחילה מתקפת סייבר; כלומר, מאיזה מחשב ספציפי בארגון ואחר כך לבודד וליירט אותה. מייסדי החברה הם ליאור דיב (המשמש כמנכ"ל החברה), יונתן שטרים-עמית ויוסי נער. בחברה הושקעו מאז הקמתה למעלה מ-90 מליון דולר על ידי תאגידי ענק וביניהן ענקית התעופה לוקהיד מרטין, הכנסותיה של החברה בשנתיים האחרונות הגיעו לסך מצטבר של למעלה מ-20 מליון דולרים ושוויה המוערך הוא כ-425 מליון דולר.