האם כדאי לרשום פטנט עצמאית או מול גורם מקצועי

לפני שאתם מתחילים בתהליך של רישום פטנט, בין אם בצורה עצמאית או בעזרתו של עורך פטנטים מקצועי - יש לוודא כי ההמצאה שלכם עונה על קריטריונים שיוכלו להגדירה כפטנט:

  • ההמצאה שלכם מקורית וטרם נחשפה.
  • האם ההמצאה שלכם אינה ברורה מאליה למומחים מהתחומים הטכנולוגיים.
  • האם ההמצאה ניתנת ליישום מבחינה טכנולוגית.

הגשת בקשה לפטנט היא תהליך שלוקח זמן של מספר שנים עד לאישורו, כמו כן והפטנט עצמו הוא בעל תאריך תפוגה בשמירה על זכויותיו לאחר כעשרים שנה בדרך כלל.

במידה והחלטת לרשום פטנט על ההמצאה שלך, האם כדאי לבצע רישום בצורה עצמאית או מול עורך פטנטים?

רישום פטנט מול עורך פטנטים:

בהחלטתכם לבצע רישום פטנט בסיועו של עורך פטנטים מקצועי ובעל ניסיון אתם זוכים לקבל תמיכה וליווי למן ראשית התהליך- בכתיבה ובניסוח בקשת הפטנט מה שיכול לעזור בהגשתו למשרד הפטנטים. עבודתו של עורך הפטנטים בשילוב עבודתו של הצוות הטכני האחראי על תכנון (המהנדסים) יתרום למקסום הגדרת הפטנט שלכם ויימנע את הגשתו של פטנט תיאורטי ולא מעשי. מאידך, מדובר בהשקעה לא מבוטלת שיכולה להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים ויש לשקול אותה בכובד ראש מבחינה תקציבית.

רישום בצורה עצמאית:

רישום פטנט באופן עצמאי יחסוך לכם עלויות של הגשת פטנט. מדובר בתהליך פשוט, מהיר, נוח וזול. במידה והחלטתם להתחיל לפעול למסחור המצאתכם, הבקשה העצמאית (מכונה גם בקשה פרוביזורית) של הגשת הפטנט במקום פנייה למשרד עורכי פטנטים, מהווה "שמירת מקום" עבור בקשה מלאה ומפורטת שיהיה עליכם להגיש כשתתפנו לכך. זו היא בקשה זמנית המעניקה שנה של קדימות לרישום הפטנט גם ברמה הבינלאומית, כך שאם מישהו הגיש בקשה רגילה ומלאה מול עורך פטנטים (באותה שנה בה ביצעתם רישום עצמאי), אתם עקרונית נהנים משמירת המקום לזכויותיכם. יחד עם זה, אין מדובר בפועל בקניין רוחני. כלומר, במצב שבו מישהו הגיש בקשה מלאה לפטנט והוא תובע באופן משפטי את הגשת בקשתכם ברישום עצמאי מתוקף חוסר היותה לא מפורטת מספיק, עלול רישומכם העצמאי לרדת לטמיון.

לסיום, כמה נקודות למחשבה:

  • במידה והחלטתם לרשום פטנט על ההמצאה שלכם - רצוי לפנות לעורך פטנטים מקצועי.
  • במידה ואתם נעזרים בעורך פטנטים, חשוב שבקשתכם תהיה מורחבת ומפורטת ככל האפשר.
  • רישום פטנט בצורה עצמאית יכול לחסוך לכם עלויות, אך עלול לגרום לכך שלא תקבלו זכויות על ההמצאה שלכם.
  • במידה ואין באפשרותכם להשקיע הרבה משאבים (זמן, תקציב וכד') ברישום פטנט - ניתן להתחיל מהגשת פטנט "פרוביזורי".

אנו בחברת גיזמו הנדסה נשמח ללוות אתכם בפיתוח ההמצאה שלכם משלב הרעיון ועד לאב טיפוס עובד.

אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ הנדסי ולתאם פגישה עם המומחים שלנו!