גלובליזציה - מה היא מביאה לנו

שיווק גלובלי הוא שיווק בקנה מידה בינלאומי העושה שימוש ביתרון מסחרי במטרה לעמוד במטרות שיווק גלובליות (כלל עולמיות).

העולם של היום הוא מעין "כפר גלובלי", כלומר כל העולם כולו הוא ככפר אחד קטן. באמצעות תקשורת עולמית ובדגש על זה של האינטרנט- אנו מסוגלים ליצור קשר עם כל אחד בעולם ולדבר אתו, כאילו הוא נמצא לידנו. בעולם הגלובלי השיווק בא לידי ביטוי בכך שחברות עסקיות גדולות למשל, ממקמות את משרדיהן במדינות בהן הן משווקות את מוצריהן אך בנוסף ומנגד, גם חברות עסקיות קטנות יכולות להגיע ללקוחות ברחבי העולם בזכות ניצול השימוש באינטרנט, המאפשר זאת.

הגלובליזציה, כלומר התרחבותם, האצתם והעמקתם של קשרים פוליטיים, תרבותיים ובדגש על אלה הכלכליים מאפשרת לשיווק הגלובלי לצמוח ובכלל, להתקיים.

דוגמא מוכרת ומובהקת לשיווק גלובלי בעולם שנמצא בתהליך גלובליזציה מתמשכת היא רשת המזון המהיר הגדולה בעולם של חברת "מקדונלדס”. בשנת 2014, דווח כי לחברה היו 35,000 אלף סניפים ברחבי העולם הפרוסים על פני 119 מדינות כאשר קרוב למחצית מתוכם, 14,267, ממוקמים במדינת המקור, ארצות הברית.

דוגמא נוספת היא חברת הטכנולוגיה הבינלאומית Apple, הממוקמת בקופרטינו שבמדינת קליפורניה בארצות הברית. המוצר הכי מוכר ונמכר של החברה הוא כמובן מכשיר האיפון שנמצא בבעלותם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

שני הדוגמאות הללו ממחישות סממן היכר ראשי של גלובליזציה - הכול פחות או יותר אותו הדבר ובכול מקום.

מתוך כך, שיטות השיווק שעובדות ופועלות במדינת המקור, עובדות ופועלות בסך הכול בצורה די דומה גם במדינות אחרות בהן הן מיושמות עם שינויים מסוימים בהתאם לתרבויות השונות באותן מדינות. למשל, באחת הדוגמאות שהוזכרה לעיל של מקדונלדס, בישראל, בחלק מן המסעדות דואגים להגיש אוכל כשר ולא מאפשרים את הגשתם של המבורגרים המשלבים בשר עם גבינה.

מצד אחד, שיווק גלובלי בעולם המצוי בגלובליזציה הולכת וגדלה הופך אותו לבעל פוטנציאל רווחי עצום המאפשר גם לקטנים שבעסקים - להגיע הכי רחוק שניתן (לדוגמא, באמצעות האינטרנט) אך מצד שני למאתגר, כשהוא צריך למצוא את הדרך לפרוץ מחסומים תרבותיים במדינות שונות.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, המומחים בתחומי המחקר, התכנון, הפיתוח והייצור של מוצרים חדשים - מקיימים מערכת ענפה של קשרים בעולם העסקי הגלובאלי על סמך ומתוך ידע וניסיון תעשייתיים.

מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ בנושא פיתוח מוצרים חדשים.