שיווק ומכירת המצאות - כיוונים למכירת המצאה חדשה או רעיון למוצר

כיום לא מעט אנשים נוהגים לראות בחשיפה התקשורתית של פרויקט מסוים בו הושקעו המון כספים, משאבים וזמן יקר, מטרה שולית שאיננה עומדת בראש סדרי העדיפויות של ההמצאה או הסטרט אפ המתחיל. אולם לא אחת, רעיון פנטסטי ומקורי איננו מספיק די הצורך על מנת למשוך את תשומת ליבה של התקשורת, כאשר סיפורי ההצלחה שזכו לתהילה בין לילה, הופכים ליותר ויותר נדירים. מכיוון שחברות הזנק לא מחזיקות ברשותן מספיק כסף או הון אנושי לצד משאבי זמן הנדרשים למימון הפעילות השיווקית, הפרסום שלהן במדיות השונות הופך לאתגר משמעותי ואסטרטגיית השיווק הקלאסית הופכת ללא רלוונטית כמעט.

שיווק להמצאות חדשות

סוד ההצלחה למינוף הפוטנציאל השיווקי פרסומי טמון בתמהיל מדויק העוסק בשני ערוצים- שיווק תוכני ויחסי ציבור. יחסי ציבור נועדו ליצור קשר בין כלי התקשורת לבין עסקים, גופים, ארגונים או יזמים פרטיים על מנת להשיג עבורם חשיפה. פעילות זו נעשית מאחורי הקלעים ונדרשת להיות שקופה בקרב צרכני הקצה. פורמט יחסי ציבור יכול להתאים לחברות בתחילת דרכן שאינן מחזיקות בתקציב שיווק משמעותית, וזאת מכיוון שהפרסום לא מחויב בתשלום. כמובן שקבל סיוע מחברות יח"צ מקצועיות יהיה כרוך בתשלום.

אפשרויות מוזלות לשיווק

אפשרות חינמית או זולה נוספת היא שיווק תוכני ואם הוא מבוצע כהלכה אז הסיכויים לחשיפה תקשורתית מוגברת ומיתוג החברה בצורה מוצלחת עולים.  שיווק מבוסס תוכן – Content Marketing, בא להתמודד עם תשומת הלב הגוברת לפרסומות מצד הקהל על ידי שימוש ברשתות חברתיות והגברת ערך השיתופיות. שיווק מבוסס תוכן מתייחס ליצירת תכנים רלוונטיים עבור קהל היעד של המותג, אולם השיווק נדרש להימנע מדיבור ישיר על המותג. יצירת תוכן כזה מעניקה ערך מוסף תוך יצירת הזדהות עם המותג והפיכתו לבר סמכא.

?איך מוכרים רעיון

חברות סטרט אפ או הזנק נחשבות לישות משפטית חדשה המרכזות תחתן כמה אנשים שתפקידם נעוץ ביצירת רווח מפיתוח של מוצרים, המצאות ורעיונות מקוריים. החברה ממנת את שלבי צמיחתה הראשונים על ידי גיוס כספים מגופים המחזיקים באינטרס זהה. בעלי החברה יכולים להמשיך בפעילותם במסגרת פיתוח מוצרים ומנגנוני ייצור תודות לגיוס הכספים עד לנקודה בה הושגו הרווחים הרצויים והעצמאות כתוצאה מכך. היזם במהלך גיוס הכספים נדרש לעמוד מול קבוצת אנשים ולשכנעם לרכוש רעיון או המצאה מסוימת.

גיוס משקיעים

מטבע הדברים מדובר במשימה קשה ומילת המפתח כאן היא אמון, כלומר קבוצת האנשים תעניק לאותו היזם סכום מסוים מתוך אמונה שאכן הוא מסוגל לבצע את מה שהתחייב לו. קיימים כמה סוגים של משקיעים שיסכימו להעניק כסף לפרויקט תמורת קבלת נתח מסוים ממנו. יש להכיר לעומק את סוגי המשקיעים השונים, את האינטרס שלהם והיתרונות והחסרונות של כל אחד מהם טרם קבלת החלטה סופית באשר לעסקה.

שיתוף פעולה

משרד ההנדסה גיזמו מתמחה במתן שירותי תוכן, מחקר פיתוח פטנטים והמצאת מוצרים חדשים. גיזמו פועלת כאמור כמשרד הנדסה ובדרך כלל לא דורשת להיות שותפה ברווחי הפרויקט של לקוחותיה. אולם בעבודה מול יזמים פרטיים, אנו בגיזמו נתקלים בכל מיני הצעות לשיתופי פעולה על פטנט או מוצר. אם ונמצא פוטנציאל כלכלי מובהק לרעיון, גיזמו בוחרת להשקיע חלק ניכר מהסכום הכספי הנדרש לפיתוח ומימוש המוצר.