טכנולוגיות, חומרים ושיטות ייצור למוצרים כגון סוליות נעליים

טכנולוגיות, שיטות ייצור וחומרים שנדרשים לייצור סוליות נעליים

מאז נוצרו הנעליים הראשונות; אי-שם בימי קדם - במטרה למנוע פציעות וחתכים בעיקר, הן עברו כברת דרך משמעותית; הן במטרת ייצורן ובאופן בו הן מיוצרות. עוד בהקשר ההיסטורי; זו עובדה ידועה למשל, כי בסביבות המאה ה-14, הומצאו נעלי העקב הראשונות. מטרת ייצורן של נעליים באותה תקופה, הייתה למנוע את התלכלכותן של הרגליים בזוהמות שהיו נפוצות ברחובות. בהרצה מהירה קדימה, החל משנות החמישים של המאה הקודמת, הנעליים הפכו לאביזר המלווה אותנו; פשוטו כמשמעו, לכול מקום. באותה התקופה לערך, יוצרו נעליים ייעודיות עבור ספורטאים; כאלה העשויים בד וסוליית גומי אשר אפשרו תנועה קלה ושמירה על כף הרגל. הנעליים המדוברות של אותה התקופה, היו נעלי הסניקרס שהפכו לאבן דרך באופנת הנעליים ושנותרו פופולאריות, עד עצם היום הזה.

בעבר, לא היה קיים מיכון מתקדם שיכול לבצע עבודה איכותית מדויקת ורוב רובו של תהליך ייצור הנעליים נעשה בעבודת ידיים.

כיום, ישנן טכנולוגיות הנעשה בהן שימוש; זאת בשילוב עם חומרים איכותיים- בכדי לייצר נעליים ברמת איכות גבוהה. לכך, ניתן להציג כדוגמא, את חומר הפוליאוריטן. לחומר הפוליאוריטן יתרונות רבים אשר בזכותם הוא נחשב לחומר מעולה עבור ייצור של סוליות נעליים. בין היתרונות הרלוונטיים ניתן למנות:

  • פוליאוריטן הוא חומר רב-תכליתי.
  • פוליאוריטן הוא חומר בעל מאפיינים מכאניים טובים כמו יכולות עמידה בעומסים, יכולת הארכה ועמידות מפני קריעות.
  • פוליאוריטן הוא בעל עמידות חזקה מפני שחיקות ובלאי.
  • לחומר הפוליאוריטן ישנה הידבקות טובה אל חומרים אחרים.

ישנן מכונות הזרקת פלסטיק ייעודיות הפועלות כחלק ממערך קו ייצור שלם; הכולל מתקנים ומערכות שונות, שמטרתם היא לטפל בייצור של מרכיבים שונים בנעליים-בעזרת טכנולוגיית ההזרקה. באמצעות אותן המכונות, ניתן לייצר עקבים (בעלי תותבים ורגילים), תחתיות עקב, טריזים, סוליות לנעליים ועוד.

טכנולוגיית העיבוד השבבי Computer Numerical Control))CNC  של חיתוך בלייזר , היא דוגמא נוספת לטכנולוגיה אשר עושים בה שימוש בתהליך ייצור של נעליים. כאן, אנו מתייחסים ליכולתה של טכנולוגיית החיתוך בלייזר להגיע לרמת גימור איכותית במיוחד בייצור נעליים ועל האפשרות לעצבן באמצעותה.

ייצור של מוצרים שונים דורש ידע והבנה בטכנולוגיות, חומרים ושיטות שונות.