שירותי המשרד עבור יזמים וממציאים.

שירותי פיתוח מוצר חדש עבור יזם.
חברת גיזמו-מייקר היא משרד הנדסה המתמחה במתן שרותי פיתוח מוצרים חדשים עבור יזמים ממציאים וחברות הזנק.
החברה הוקמה ע"י מהנדסים אשר הינם יזמים ממציאים בעצמם, בעלי מספר פטנטים ושותפים בחברות טכנולוגיות שונות שהוקמו במקביל או כחברות בת של חברת גיזמו-מייקר.

אתגרים בפיתוח מוצר במיקור חוץ עבור יזם או ממציא?

העבודה מול יזם היא עבודה מסוג מיוחד. מכיוון שההמצאה שייכת ללקוח, אלינו לנווט בצורה זהירה את הקו שבין רצון הלקוח לשמור על כיוון ההמצאה הראשוני, לבין הפיתוח ההנדסי והשינויים הטכניים הדרושים לדעתנו מבחינה מקצועית.
לא אחת, בתהליך העבודה מול ממציא אנו נתקלים במצבים בהם ישנם הבדלים בין ההמצאה כפי שהוגדרה תחילה, לבין הכיוון ההנדסי הנכון ביותר, או הכיוון השיווקי והעיצובי.
כחלק מתהליך העבודה הנכון, אנו מאמינים בתקשורת קרובה בין היזם לבין צוות המהנדסים וסנכרון ע"י שיתוף מלא בזמן תהליך הפיתוח.

התחלת הפרויקט:
השלב הראשוני בעבודה על מוצר חדש עבור יזם היא שלב תיאום הציפיות ולמידת ההמצאה.
אנו מתחילים בפגישה ראשונית עוד לפני כל התחייבות ולפני כתיבת חוזה או פירוט הצעת המחיר. בפגישה אנו חותמים על מסמך NDA (הסכם סודיות) אם יש בכך צורך, ושומעים מפי היזם את פרטי הרעיון.
לעיתים מגיעים אלינו יזמים עם רעיונות "בשלים" יותר, ואפילו אבי טיפוס פועלים ושרטוטים.
במקרים אחרים העבודה היא מול חברת טכנולוגיה קיימת בעלת ידע ויכולות הנדסיים.
בכל אחד מהמקרים אנו מתאימים את צורת העבודה לפרויקט הנתון, לדרישות הפיתוח ולצוות.

לאחר הבנת ההמצאה ולמידה של החומר, מהנדסים מהמשרד מנסחים הצעת מחיר מפורטת ומפת דרכים לפיתוח המוצר והכנתו לייצור. הצעת המחיר מתבססת בדר"כ על מספר שעות העבודה (שעות מהנדס) הדרושות לפיתוח המוצר. 
שלבי הפיתוח מפורטים בהצעה יחד עם הערכת הזמנים ונתונים חשובים נוספים.

שלבי הפיתוח:

השלב הראשון בתהליך הפיתוח הוא בדר"כ שלב הנקרא SDR או System design review.
בשלב זה מבצעים המהנדסים סקירה של דרישות המוצר, למידה של השוק ואיסוף חומר הנדסי ומקורות מידע מהספרות. לאחר איסוף החומר מתבצעים שלבי תכן ראשוניים כגון חישובי חוזק, הספקים, דרישות הנדסיות כלליות מהמערכת וכו. בשלב הזה המהנדסים לא יורדים לפרטי התכן, אך בונים את "גבולות הגזרה" ומוצאים את כיווני הפתרון היצירתיים אשר יכתיבו את המשך התהליך.

השלב השני בתהליך הפיתוח הוא שלב PDR או "Preliminary design review".
בשלב ה PDR מכינים המהנדסים יחד עם מעצב תעשייתי את השרטוטים הקונספטואלים הראשונים, קבצי התלת מימד הראשונים והמידע ההנדסי הספציפי. שלב PDR יכול להכיל מספר איטרציות בהתאם לדרישות הלקוח, נתונים שנחשפים תוך בזמן תהליך הפיתוח ואפילו תגובות מחקר שוק של קונספט כזה או אחר.

השלב השלישי בתהליך הוא שלב ה CDR או " Critical design review".
בשלב ה CDR מתבצעת עבודת תכן פרטנית. בחירת הקונספט נעשתה כבר בשלב הקודם וכעת המהנדסים ממשים את פרטי המערכת, בוחרים חלקים ורכיבים מקטלוגים, מכינים רכיבים אחרים לייצור ויוצרים את קבצי התכן, השרטוטים וקבצי ה CAD לקראת הייצור.

בניית אבי טיפוס:
השלב האחרון לפני התנעת הייצור הוא בניית אב טיפוס פונקציונאלי של המוצר.
בניגוד לדעה הרווחת, אב טיפוס בתהליך פיתוח סדור לא נועד לבדיקת קונספט או רעיון. מדובר בשלב מתקדם בו המוצר כבר מתוכנן בצורה מפורטת בקבצי התכן. אב הטיפוס הוא המוצר הראשון בסדרת הייצור ובדר"כ השינויים הנעשים לאחר בנייתו הם קטנים ומינורים. ע"י שימוש בתוכנות תכן מתקדמות, שיטות ייצור כמו הדפסה תלת מימדית וטכנולוגיות חדשות אחרות, המהנדסים יכולים כיום להגיע לתוצאות תכן טובות מאוד עוד לפני בניית "מודלים ראשוניים" ולכן השאיפה היא לבצע כמה שיותר איטרציות ראשוניות בצורה ממוחשבת, ולהגיע לשלב אב הטיפוס בצורה מקצועית עם כמות שינויים מינימאלית לפני הייצור הסופי.

השלב האחרון בתהליך הוא התנעת הייצור והתחלת השיווק.
שלב זה משתנה בצורה דרמטית בין מוצר למוצר כתלות במורכבות המוצר, פתרונות הייצור הקיימים בשוק ועוד. אציין רק במספר מילים שחברת גיזמו-מייקר מפעילה מפעל פרטי עם חדרי הרכבה וצוות מקומי בסין (בעיר שנזן, כשעה נסיעה מהונג קונג).
הצוות שלנו בסין עובד עבור המוצרים הפנימיים שלנו בנוסף לעבודה עבור הלקוחות שלנו אשר הגיעו לשלבי הייצור ההמוני. הצוות הסיני מאתר ספקים מתאימים, מבצע התקשרויות ביננו לבין מפעלים בסין ומפעיל חדר הרכבה סופית עבור המוצרים שלנו.

לפרטים נוספים צרו קשר.