תהליך הפיתוח של מוצר אלקטרוניקה - איך מפתחים מוצר אלקטרוני חדש

פיתוח מוצרי אלקטרוניקה במגוון רחב של תחומים כולל כמה שלבים פיתוח מהגדרת דרישות ואפיון המוצר דרך בחינת הקונספטים השונים, תוכן מעגל מודפס, בחירה בשיטת ייצור ועד לייצור והכנת אב טיפוס. תהליך זה על כל שלביו חייב להיות מנוהל בישי חברה המתמחה בנושא הפיתוח.

שלבים מרכזיים בתהליך הפיתוח של מוצרי אלקטרוניקה

להלן כמה מהשלבים המרכזיים המהווים חלק הכרחי לרוב במסגרת תהליך פיתוח של מוצרי אלקטרוניקה. בשלב הראשון יש להגדיר את אפיון ודרישות המוצר ולהכין מסמך SOW- statement of work. בשלב הבא יש לערוך מחקר מעמיק ולסקור רכיבי מדף זמינים באמצעותם ניתן להשתמש למטרות פיתוח אלקטרוני של מוצר מסוים או לצרכי חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח של מגוון רכיבים אלקטרוניים מסוגים שונים במוצר.

תכנון וייצור PCB

בשלב השלישי בתהליך הפיתוח של מוצרי אלקטרוניקה יש לדאוג לתכנון PCB או מעגל מודפס דרך שימוש בתוכנות של תכנון והמרת תוכנה למעגל ייעודי מודפס. לאחר שהושלם תכנון PCB ניתן להזמין רכיבי מדף, בקרים ועוד רכיבים נוספים שנחשבים לסטנדרטיים. בשלב זה יש לבצע ייצור PCB ורכיבי אלקטרוניקה שלא מזוהים עם רכיבי מדף סטנדרטיים. בשלב האחרון במסגרת תהליך הפיתוח נתחיל בבניית אב טיפוס דרך בחינת רמת הפונקציונאליות של המערכת האלקטרונית.

תהליך איכותי

כדי להבטיח תהליך איכותי ומוצלח חשוב מאד להקדיש זמן ומחשבה מרובה להגדרה מדויקת של דרישות המוצר ולערוך עבודת מחקר מעמיקה ויסודית. בתחום האלקטרוניקה ובפרט בכל מה שנוגע לפטנטים ומוצרים בתחום זה אין שום אלטרנטיבה לעבודה מאורגנת, מקיפה ומתועדת הכוללת הגדרת דרישות שהולמת את טכנולוגיית הייצור הזמינה לרבות הרכיבים שנמצאים בשוק בכל נקודת זמן שהיא. לעתים קרובות פיתוח מוצרי אלקטרוניקה נעשה במקביל לפיתוח מכאני ותכנון זיווד נכון למוצר.