דגשים בתהליך רישום הפטנט למוצר חדש

יזם אשר מעלה בדעתו רעיון למוצר חדש, ומעוניין גם לפתח אותו בפועל, על מנת למכור אותו וליצור ממנו רווחים, מעוניין גם לשמור על הרעיון שלו, ולהגן עליו בזכויות יוצרים מתאימות. על מנת לעשות זאת, עליו לרשום את המוצר כפטנט רשום, במשרד הפטנטים הישראלי או האמריקאי. רישום פטנט הוא תהליך מורכב, והוא כרוך בעלות גבוהה יחסית. לכן, יש לשקול מראש האם אכן משתלם לעבור את התהליך כולו. אם הגעתם למסקנה שמדובר במהלך רווחי, כדאי שתכירו את התהליך שתידרשו לעבור על מנת לרשום את הפטנט שלכם.

תהליך רישום פטנט

לפני הפניה לרישום הפטנט, חשוב לבדוק שלא קיים עדיין רישום של פטנט זהה. את החיפוש ניתן לבצע בעזרת חברות מקצועיות, כמו חברת גיזמו מייקר, אשר מסייעת לכם הן בחיפוש הפטנט והן בכל השלבים הבאים של פיתוח המוצר.

לאחר שווידאתם שאתם אכן הראשונים שהגו את הרעיון, תצטרכו להגיש בקשה לרישום פטנט למשרד הפטנטים. הגשת הבקשה דורשת מסמך מפורט ובו פירוט טכני של המוצר, כולל שרטוטים, במקרה הצורך. הפירוט הטכני צריך להתבצע בשפה האנגלית, גם כאשר הבקשה לרישום הפטנט מוגשת בארץ. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע כמו מהנדסים ועורכי דין, על מנת לנסח את הבקשה בצורה הטובה והמקצועית ביותר, ולהגן על הזכויות של היזם בצורה הטובה ביותר. תאריך הגשת הבקשה הוא הקובע לגבי תקופת הרישום של הפטנט. לאחר הרישום, הפטנט נבחן במשך תקופה של כשנתיים עד שלש שנים, במהלכן אין ליזם כל זכויות על הפטנט. בנוסף, כל פרסום של הפטנט על ידי היזם עלול למנוע את האישור לרישום הפטנט. לכן מרגע זה ואילך, חשוב לחתום על הסכם סודיות לפני חשיפת הפטנט בפני כל איש מקצוע.

לאחר שמשרד הפטנטים מאשר את הפטנט, הזכויות עליו תהינה תקפות למשך 20 שנה מיום הגשת הבקשה. ניתן, בהמשך, להגיש בקשה להארכת התקופה.

רישום פטנט בינלאומי

רישום פטנט הוא טריטוריאלי, כלומר פטנט שנרשם בארץ יהיה תקף רק בארץ. אם אתם מעוניינים ברישום בינלאומי של הפטנט, יהיה עליכם לפנות להליך מורכב יותר, של הגשת בקשה לרישום פטנט על פי אמנת PCT, המאפשרת הגנה של פטנט במגוון מדינות החברות באמנה.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ בה תוכלו לקבל החלטות בנוגע לרישום פטנט ולפיתוח המוצר שלכם.