בניית אב טיפוס למכשור רפואי

אב-טיפוס, בהגדרתו הוא דגם ראשוני המיוצר במטרה לשמש לטובת בחינה וניסוי של מוצרי תעשייה חדשים, טרם המעבר לייצורם באופן מסחרי. שלב הייצור של האב-טיפוס הוא בעל משמעות גדולה בפיתוחם של מוצרים אשר נועדו להיות משווקים בתפוצה נרחבת ובאמצעותו ניתן לקבל הבנה מעמיקה וטובה יותר על תכונות שונות במוצר, על תפקודו ועל מגבלותיו. על המודל הראשוני של האב-טיפוס מתבצעות אנליזות שונות ובדיקות הנדסיות מקיפות מקצה לקצה - מה יכול לחסוך בעלויות הפיתוח ולסייע במניעת כשלים ופגמים עתידיים בתוצר הסופי.

כאשר אנו מתייחסים ליצירתו של אב-טיפוס עבור מכשירים רפואיים - משמעות בנייתו היא קריטית מכיוון שמדובר בתוצר הנוגע ישירות לחייהם של בני-אדם ומתוך כך, כל משגה; ולו הקטן ביותר שייוצר במהלך פיתוחו - עלול לסכן אותם.

שיטת ייצור האב-טיפוס כיום, הנפוצה והצוברת תאוצה כמעט בכל תחום פיתוח טכנולוגי - היא באמצעות טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית. מאז שהומצאה לראשונה בשנת 1984, עשתה טכנולוגיה זו קפיצת דרך משמעותית הן ביכולת לייצר דגמים ראשוניים טובים ומדויקים יותר והן ביכולתה לייצר כלים שניתן להשתמש בהם כיום בתחומים שונים (כמו למשל - יצירת כלי עבודה לבית).

בעולם הרפואה וספציפית בפיתוחם של מכשירים רפואיים - מיוצרים מודלים ראשוניים שבאמצעותם ניתן לבחון את המוצר המפותח מכל היבט רלוונטי: חוזק חומרים, עמידה בדרישות תקן, תפקוד, חשיפת ומניעת כשלים עתידיים וכמובן, הכנסת וביצוע שיפורים במוצר.

כדוגמא להסבר על תהליך ייצור אב-טיפוס נתמקד בפיתוחו של המכשיר הרפואי הבא:

T-Cut: מכשור רפואי ייחודי ככלי מסייע במהלך ניתוחים קיסריים שמטרתו לבצע חיתוכים וסגירת חתכים בצורה מדויקת שמטרתה למנוע סיבוכים וצלקות. מדובר בפיתוח שנעשה בשיתוף פעולה עם חברת "גיזמו הנדסה" ועל פי רעיונו של הממציא דרור ארנון. בתהליך יצירת האב-טיפוס עבור המוצר, פיתחו המהנדסים של חברת גיזמו הנדסה כמה גרסאות של המוצר תוך דגש על דיוק תפקודי של המכשיר והם עשו שימוש בחומרים בהם נעשה שימוש בחדרי ניתוחים. כמו כן, האב-טיפוס נבדק ונבחן על ידי רופאים בהיבטי אמינות ואיכות. המודלים הראשוניים נוצרו בהתחלה בטכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית ונעשו בדיקות מוצר של הצוות ההנדסי. בהמשך, נעשה שימוש בטכנולוגיות עיבוד שבבי ליצר אב-טיפוס איכותי יותר ונבדקו שוב על ידי רופאים ובתנאי מעבדה מחמירים - בכדי לקבל אישורים נדרשים לייצור. המכשיר הרפואי הייחודי עבר ונמצא בשלב הייצור של סדרות ראשוניות.

 עיצוב פטנט חדש.

בתמונה: חלקי המכשיר הרפואי "T-CUT", פותח על פי המצאתו של הממציא הישראלי דרור ארנון בחברת "גיזמו הנדסה".

חברת "גיזמו הנדסה" היא משרד הנדסה שנוסד בשנת 2006. מאז ועד היום; בזכות צוות מוביל, בעל ידע מקצועי ונרחבשל מהנדסים בתחומי הנדסת המכונות והאלקטרוניקה ושל מעצבים תעשייתיים - היא מספקת בעבור לקוחותיה השונים - היזמים והממציאים, הארגונים והחברות העסקיים והתעשיות הגדולות (כמו תעשייה ביטחונית והתעשייה הרפואית) את היד ההנדסית האיכותית הנדרשת בפיתוחם של פרויקטים שונים, לרבות ליווי צמוד מן היסוד בתכנון ובפיתוח ועד לשלב ההכנה לייצור, הכולל תכנון ויצירה של אבי-טיפוס לפרויקט \ מוצר.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר בכדי לקבל ייעוץ הנדסי ראשוני ולתאם פגישה מקצועית ומכווינה- כתחילת הדרך למימוש הפיתוח הייחודי של רעיונותיכם!