בניית אב טיפוס וייצור מודלים להמצאות ומוצרים חדשים

בניית אבטיפוס מודלים להמצאות ומודלים להוכחת היתכנות.

בניית אבטיפוס הינה שלב מרכזי בתהליך הפיתוח של מוצר חדש. אב טיפוס ראשון של המוצר מאפשר לבחון את תפקודו "בתנאי אמת" לבצע ניסויים, לקבל תקנים מתאימים, להחליט על שינויים לעיצוב או לתכנון או לאשר את מוכנות המוצר לייצור המוני.

אבטיפוס משמש לצרכי הצגת המוצר בפני משקיעים, שותפים או קונים פוטנציאלים ומהווה "הוכחה" להיתכנות הטכנולוגית ולמעשיות של המוצר.

כיצד ניגשים לפיתוח מוצר ובניית אב טיפוס ?

תהליכי הפיתוח של פטנטים, מוצרים חדשים וטכנולוגיות תלויים מאוד בסוג המוצר או הטכנולוגיה, וכן ברמת ההשקעה של היזם בפרויקט. לפעמים מצליחים יזמים לבנות "דגמים ראשוניים" של המצאתם בעזרת בתי מלאכה, אמנים ומהנדסים עצמאיים, ולפעמים נדרשת עבודה משותפת של מספר חברות הנדסה ועבודת מחקר ופיתוח מורכבת וארוכה מאוד. תהליך הפיתוח של כלי בישול יהיה שונה מהותית מתהליך הפיתוח של מכונת ייצור או מטוס קרב. עם זאת ישנה מתודולוגיה דומה בתהליכי פיתוח רבים, אותם ננסה לעמוד כעת.

ניסוח הצורך, הבעיה, או האתגר ההנדסי במסמך דרישות SRR- system Requirements Review

בשלב הבסיסי ביותר יש לנסח את הצורך שהמוצר אמור לספק או את הבעיה שהמוצר אמור לפתור. יש להתייחס לדרישות המימדים, המחיר, המשקל והנוחות הרצויות. לעיתים לאחר סבב פיתוח ראשוני, "חוזרים אחורה" ומשנים חלק מהדרישות הבסיסיות הללו.

מסמך הדרישות מנוסח בדר"כ ע"י מהנדס מערכת או מהנדס מכונות בפורמט סטנדרטי בשם SRR. הגדרת הדרישות הראשונית הזו היא קריטית לצורך תיאום ציפיות והגדרה ברורה לחלוטין של הרעיונות. יש לזכור כי לפעמים עובדים על הפרויקט מהנדסים שונים אשר עלולים אפילו להתחלף במזמן העבודה, ולכן חשוב לעבוד בצורה מסודרת ככל האפשר בשלב ההגדרות ולשלב את כתיבת ההגדרות עם מחקר שוק ומחקר טכנולוגי מתאים.

- PDR - Preliminary Design Review תכן ראשוני 

שלב התכן הראשוני הוא המקום לנסות ולהכניס "הנדסה יצירתית" לתמונה. בשלב זה המהנדס מעלה מספר רב של פתרונות, עיצובים ורעיונות עבור הפטנט. בשלב התכן הראשוני יש להתייחס לנתונים כמו- צורה, אופן פעולת המכשיר, סוגי רכיבים מכניים ואלקטורניים, מקורות אנרגיה, יעילות ועוד. המהנדס מבצע חישובים ראשונים ולפעמים מנסח מפרטים ומציג שרטוטים ומודלים ממוחשבים של אפשרויות התכן השונות.

CDR - Critical Design Review תכן פרטני

לאחר התכן הראשוני נבחר הפתרון ההנדסי האופטימלי, והמהנדסים נכנסים לעובי הקורה ומתחילים לממש את הרעיון הנבחר. בשלב התכן הפרטני מבצעים המהנדסים אנליזות מאמצים, בוחרים חומרים ותהליכי ייצור, בודקים תקנים ובוחרים רכיבים סטנדרטיים ומפיקים את כל החומר הדרושעבור ייצור אב הטיפוס וייצור המוני של הפטנט.

בניית אב טיפוס

שלב הפיתוח הסופי מתכנס לבסוף לבנייה של אבטיפוס או מספר אבי טיפוס פועלים לפי התכן הנבחר. לפעמים אבי הטיפוס הראשונים מתקבלים ועוברים את כל הבדיקות הרלוונטיות, ולפעמים מבוצעות מודיפיקציות לתכן הפרטני גם לאחר בניית אב טיפוס ראשוני. בסוף שלב בניית אב הטיפוס ע"י חברת ההנדסה, המוצר מוכן לייצור סידרה ראשונה ובדיקת השוק.

אנו בחברת גיזמו מייקר נוהגים לבצע מספר בדיקות פנימיות של כל אבטיפוס אותו אנו מייצרים ורק לאחר מכן מעבירים אותו ללקוח לצורך בדיקות נוספות או בדיקות של משרד התקנים.

לצורך הוזלת עלויות אנו מפעילים in-house מכונות ייצור במעבדת מודלים מתקדמת הממוקמת במשרדינו בחיפה. בין היתר אנו מפעילים מכונת הדפסה תלת מימדית מסוג FDM אשר מייצרת מודלים מפלסטיק, מכונות עיבוד שבבי וציוד הלחמה ובדיקת PCB.

בניגוד לחברות אחרות אשר נאלצות לעשות שימוש בשירותם של קבלני משנה כאלה ואחרים, אנו מנצלים את הציוד הפנימי שלנו וכך מוזילים את העלויות של בניית אבטיפוס עבור הלקוחות שלנו.

 לתיאום פגישה עם מהנדס מהחברה ללא התחייבות ותיאום התחלת עבודה על אבטיפוס של מוצר חדש, ניתן ליצור קשר בדף הקשר.