יכולות טכניות של תוכנת "סולידוורקס" המאפשרות תיכנון אבות-טיפוס

תוכנת סולידוורקס (SolidWorks) היא תוכנת תיב"ם (תכנון בעזרת מחשב) תלת-ממדית של חברת SolidWorks Corporation. התוכנה בישראל משווקת על ידי חברה שנקראת סיסטמטקס. SolidWorks נחשבת כיום לאחת התוכנות המובילות בתחום השרטוט המכאני והיא מערכת התכנון המכאני הנמכרת ביותר בישראל.

אנו נתמקד כרגע ביכולות הטכניות הקיימות בתוכנת סולידוורקס:

  • תכנון רכיבים מכניים: בעזרת שימוש ביכולת זו, ניתן לבצע תכנון ועיצוב רכיבים ומוצרים. עבודת התכנון והעיצוב באמצעות סולידוורקס מקנה יתרון למי שעוסק בתחום הן מבחינת רמת הגימור וגם ברמת הביצוע ומהירות התגובה לתנאי השוק.

  • הרכבת מוצר ובדיקת פעילות: בעזרת סולידוורקס, ניתן לבצע ייצור חלקים ורכיבים באפס תקלות בזכות האפשרות לערוך מגוון בדיקות רחב היקף טרם ולאחר הרכבת המוצר. מיומנויות עבודה מתקדמות הקיימות בתוכנה, נותנות למתכננים אפשרות, של הרבה חופש יצירתי בתכנון הרכבת המרכיבים השונים של מוצר.

  • הכנת קובץ לייצור אב-טיפוס: בניית אב-טיפוס מקצועי, נעשית אך ורק ע"י מהנדסים שלוקחים חלק בפיתוחו של מוצר. בזכות השימוש בתוכנת סולידוורקס וידע נרכש, מהנדסי מכונות מסוגלים לייצר קבצי Computer Aided Design) CADׂׂ) והוראות ייצור נקודתיות - בעבור מפעלים ובתי ייצור שונים, ולבצע הזמנות לחלקים נדרשים ליצירת אב-טיפוס.

  • הכנת הדגם לייצור המוני: באמצעות תוכנת סולידוורקס ניתן לבצע תכן שיכין את הקרקע לבניית תבנית ודגם מוצר חדש בייצור המוני, זאת בשילוב תיק מוצר, הכולל שרטוטים הנדסיים על פי תקן.

  • סימולציות זרימת חומרים בעת ייצור: באמצעות תוכנת סולידוורקס ניתן לבצע סימולציית זרימת חומרים, כלומר קביעת ההשלכות שיהיו לנוזל או גז על ביצועו של מוצר מסוים שיהיה באינטראקציה עם חומרים מסוג אלה בייצורו הסופי. סימולציית זרימת החומרים נעשית תוך שימוש בקבצי ה-CAD  של תוכנת הסולידוורקס להרצת הסימולציה ובמהלכה ניתן לבחון זרימת חומר העובר דרך המוצר או בסביבתו. נבחנים נתונים כמו השפעה של מעבר חום, תערובות שונות ומורכבות של כמה זרימות  חומרים שונים במקביל.

השימוש בסימולציית הזרימה מאפשר טיפול בבעיות בשלב מוקדם, את הפחתת הצורך ביצירת אבי-טיפוס יקרים לצורך בדיקות והימנעות מעבודת תיקון שגיאות בייצור.

  • בדיקות "עמידות" המוצר: תוכנת סולידוורקס מסוגלת לבצע אבחון פרטני שבאמצעותו ניתן להעריך את ביצועיו המכאניים של מוצר, לרבות בדיקות עמידות של חלקיו ומרכיביו בעומסים ובלחצים שונים. בזכות זאת ניתן להכניס שיפורים נדרשים על מנת להבטיח את עמידותו המוצר בדרישות יצרן ותנאי תקן.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, העוסקים בפיתוח, תכנון וייצור של מוצרים - עובדים בשוטף מול יזמים וממציאים וחשוב לנו לספק מענה הנדסי איכותי ויעיל ומתוך כך עושים שימוש באמצעים איכותיים כדוגמת תוכנות מחשב וטכנולוגיות ייצור מתקדמות.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר להתייעצות הנדסית ולתאם פגישת הכוונה מקצועית עם צוות המומחים שלנו !