ייצור במזרח - איך מתחילים לייצר מוצר חדש בסין או מדינות אחרות במזרח

בשני העשורים האחרונים, סין הפכה לאחת ממדינות הייצור המרכזיות בעולם. כוח העבודה הזול בסין אפשר בעבר לחסוך בעלויות הייצור, אולם כיום רמת הייצור בסין כמעט משתווה אם לא משתווה לגמרי לרמה של מפעלי הייצור באירופה וארצות הברית. כיום לא מעט חברות ענק בינלאומיות מרכזות את הייצור שלהן בסין לרבות חברת אפל ו- LENOVO, ועוד המון חברות נוספות הנחשבות למובילות בתחומן. אולם חשוב להדגיש כי בסין ניתן למצוא מבחר אדיר של רמות איכות, נמוכות מאד וגבוהות במיוחד.

מה ההבדל בין ייצור בסין לייבוא מסין?

סוד ההצלחה נעוץ ביכולת לאתר מפעל איכותי בעלויות נוחות. ראשית יש לעמוד על ההבדלים שבין ייבוא מסין לייצור בסין. יבוא כידוע פירושו רכישה של מוצר קיים מטעם הספק ואילו ייצור כשמו כן הוא מתייחס לייצור של מוצר חדש במפעל הספק או היצרן. אולם קיימים לא מעט מקרים בהם הגבול מטשטש. ניקח לדוגמא ייצור של מטריה מיוחדת אשר לשם כך ישנו צורך לעבוד מול יצרן מטריות. אם והשינוי המבוקש פשוט בעיקרו, הרי שלא מדובר בייצור אלא בהתאמה של מוצר קיים לצרכי הלקוח.

תהליך התחלת ייצור מוצר חדש בסין

במקרים מהסוג הנ"ל יורד משמעותית הצורך בפיקוח על המפעל. ייצור בסין במילים אחרות עוסק בייצור של מוצר חדש לאחר שבוסס בתרשימים, תוכניות, מודל ממוחשב או אבטיפוס. את המפרטים הללו יש לשלוח ליצרן ומכאן גם החשיבות של הקשר הרציף מול היצרן עולה, במטרה להבטיח ייצור של מוצר התואם את התוכניות והאיכות הרצויה. ישנם כמה שלבים במסגרת תהליך ייצור בסין כדלקמן: הגדרה מדויקת של המוצר על ידי הלקוח לרבות שרטוטים וחומרים, הגדרת הכמות הנדרשת לייצור ומחיר היעד.

שלבים בתהליך הייצור

בשלב הבא נערך דיון מול היצרנים דרך הבהרות אודות המוצר כדי לאפשר ליצרנים להעניק הצעת מחיר עבורו. לאחר מכן יש לבחור את היצרן דרך התייחסות לגורמים הבאים: גודל המפעל, תקנים בהם עומד המפעל, מערך בקרת איכות ומחיר כמובן. מול היצרן הנבחר יש לנהל משא ומתן לגבי העלויות, תנאי התשלום, לוחות זמנים ואחריות. בשלבים הבאים יש לדאוג לטיפול בתו תקן ולנושאים לוגיסטיים כמו שילוח לארץ, עמלות מכס ועוד..

גיזמו פטנטים

חברת גיזמו המתמחה במתן שירותי פיתוח מוצרים פטנטבילי ים מפעילה קשרים ענפים עם יצרני פלסטיק ומתכת הן בארץ והן בסין. החברה מלווה כל לקוח לאורך כל תהליך הייצור ודואגת לקשר חברות ויזמים עם מפעלים מתאימים לצרכיהם במזרח ובארץ. החברה מתמחה בשיטת ייצור סדרתי בתבניות לייצור חלקים בכמות נרחבת, ברמת דיוק מקסימאלית ועלויות מינימאליות.