מרעיון למוצר - איך רעיון בראש היזם הופך למוצר מצליח על המדף

קיימת תחרות רבה בעולם היזמות והפטנטים. התרחבות האפשרויות הטכנולוגיות במקביל לדרישה ההולכת וגוברת של הצרכנים גרמו לכך שגם כאשר נהגה רעיון מוצלח למוצר, עדיין קיים הצורך בליטושו וניהול תהליך הפיכתו מרעיון למוצר ממשי ברמת מקצועיות גבוהה במיוחד. משרד ההנדסה גיזמו כולל את שתי החברות Gizmo Engineering LTD ו-  MecBit LTD ובמסגרתו פועלים חמישה מהנדסים מנוסים, שלושה שרטטים ואנשי תוכן. המשרד מתמחה במתן שירותי פיתוח פטנטים, הכנת תיקי מוצר ובניית אבי טיפוס של מוצרים חדשים.

שמירה על מקצועיות לאורך כל התהליך

מה שמייחד את גיזמו נובע מהגישה המקצועית בה נוקט המשרד במסגרת הליך פיתוח פטנטים החל משלבי הרעיון המוקדמים וכלה בהוצאתו לפועל כמוצר ממשי. בגיזמו תוכלו ליהנות מעבודה מהירה וזולה יחסית דרך הקפדה על כללי התוכן המקובלים ושמירה במקביל על מחירים הוגנים בהתאם לצרכיו האישיים והמשתנים של היזם הפרטי. בשורות הבאות מידע מפורט אודות השלבים העיקריים במסגרת פיתוח פטנט. ניתוח ואפיון הוא השלב הראשון וכולל בדיקה מעמיקה של תנאי השוק, קהל היעד, מוצרים מתחרים לרבות יתרונות וחסרונות.

פיתוח קונספט ותכנון לפרטים

בשלב השני יש ליצור מספר אופציות אפשריות לפיתוח כנגזרת של כל האינפורמציה שנאספה בשלב הראשון. יתכן כי בשלב זה יעלו כמה צורות למימוש הרעיון השונות אחת מן השנייה בחומרים, בעיצוב, בממשק המשתמש, בטכנולוגיה ועוד.. כדי לבחון מחדש את החסרונות והיתרונות של כל אופציית פיתוח כזו יש ליצור דוגמה ראשונית לכל אחת מהן. לאחר בחירת קונספט מתאים לפיתוח יש לבצע תכנון הנדסי מפורט ומדויק עבור המוצר דרך התמקדות בפן העיצובי, בממשק המשתמש, בטכנולוגיה, בחומרים, בגודל, ובמכאניקה.

בניית אבטיפוס

כדי להפוך ככל האפשר את המוצר למוחשי בהתאם לאופן בו הוא ייצא מפס הייצור יש לבנות אב טיפוס. חברת גיזמו-מייקר מבצעת כמה בדיקות פנימיות לכל אבטיפוס המיוצר על ידה ומעבירה אותו ללקוח רק לאחר בדיקות יסודיות אלו. כדי לאפשר ללקוח ליהנות ממחירים מוזלים החברה מפעילה in-house מכונות ייצור במעבדת מודלים מתקדמת, מכונת הדפסה תלת מימד מדגם FDM ומכונות עיבוד שבבי וציוד הלחמה ובדיקת PCB. להבדיל מחברות אחרות שנעזרות בשירות של קבלני משנה, גיזמו מייקרעושה שימוש בציוד הפנימי שלה ובכך מאפשרת ללקוחות ליהנות מעלויות מוזלות לצרכי בניית אבטיפוס.

ייצור

השלב האחרון הוא שלב הייצור הכולל ראשית בניית תבניות מוצר, הכנה והתאמת פס הייצור לשלבי בניית המוצר. לשם כך יש לבנות תיק ייצור הכולל קבצי תלת מימד של המוצר הסופי, שרטוט המוצר וחלקיו לרבות הוראות ייצור, מפרט עם כל החלקים המרכיבים את המוצר- BOM והסדר בו יש להרכיב את חלקי המוצר עד לקבלת מוצר מוגמר. גיזמו מקפידה על מתודולוגיה סדורה במסגרת פיתוח מוצרים הכוללת כמה שלבי תוכן מרכזיים עד לבניית אב טיפוס סופי והכנת תיק מוצר. החברה מעניקה ליווי ותמיכה לאורך כל תהליכי הייצור ובעבודה מול מפעלים בסין, בישראל ובכל אזור שהוא אשר נמצא מתאים לייצור חלקי המוצר.