פיתוח רעיון חדש והפיכתו למוצר או פטנט רשום.

פיתוח רעיון חדש והפיכתו למוצר או פטנט רשום.


רעיון למוצר  

רעיון קטן הופך למוצר גדול

פיתוח של מוצר חדש מתחיל קודם כל ברעיון אחד קטן. בעולם פיתוח ה פטנטים והמוצרים השונים עולים כל הזמן רעיונות שונים אפשריים שיכולים לשנות את העולם, לשפר את איכות החיים של רבדים שונים באוכלוסייה, או אולי רק לפתור בעיה אחת קטנה שמשמעותית למספר קטן של אנשים. למרות שקיימים אינספור רעיונות שמטרתם היא לשנות דברים בעולם, בפועל רק רעיונות מעטים באמת באים לידי ביטוי, ומצליחים לפרוץ את הדרך קדימה.

רעיונות הולכים לאיבוד

ניסוח רעיון למוצר זה השלב הראשון בדרך ל פיתוח מוצר חדש. הדרך בין העלאת הרעיון אל קבלת המוצר היא ארוכה, ודורשת השקעה רבה, הן במובן הכספי והן במובן המעשי. כתוצאה מכך, רעיונות רבים הולכים לאיבוד בדרך, ולא מגיעים לידי מימוש בסופו של דבר. לעיתים מדובר ברעיונות אשר נרשמו כ פטנט אך לא פותחו לידי מוצר, מה שגורם לכך שהרבה פטנטים אשר היו יכולים לשנות דברים בעולם לא מתממשים.

עולים על דרך המלך

כיצד לגרום לכך שאותו רעיון למוצר כן יבוא ליד ביטוי ויהפוך להיות מוצר ממשי ואיכותי? ככל שמעבדים את הרעיון בצורה טובה יותר, כך אפשר להפיק ממנו תוצאה טובה יותר. כאשר מפתחים רעיון למוצר יש להגדיר למה המוצר מיועד, כיצד אפשר לממש את הרעיון, מי קהל היעד של המוצר, כיצד אפשר לשווק אותו, כיצד מומלץ לעצב אותו בצורה שתמשוך לקוחות ותהיה מתאימה לשימוש, וכן הלאה. ככל שאפיון המוצר מדויק יותר, כך קל יותר לתכנן את התוצר הסופי, וכך גדלים הסיכויים ליצור הרבה יותר מעוד רעיון שיאבד בין כל הרעיונות שקדמו לו.

יותר שכל ממזל

תהליך הפיכת רעיון למוצר הוא תהליך מורכב, כאמור. יש לנהל את התהליך תוך מחשבה רבה, ולהשקיע משאבים רבים על מנת לקבל תוצאה טובה ומשתלמת. יחד עם ההשקעה המרובה, מדובר בתהליך שהוא לפעמים גם מזל, ולא רק שכל. דרך העבודה בתהליך פיתוח המוצר צריכה לגרום לכך שעיקר ההצלחה תהיה תלויה בניהול חכם של התהליך, וכמה שפחות ביד הגורל המעורבת בו, כדי שההשקעה תהיה משתלמת.


תהליך הפיכת רעיון ראשוני למוצר כולל בדר"כ את השלבים הבאים:

1- יעוץ ראשוני ובדיקת הרעיון ע"י מהנדס, וביצוע בדיקת היתכנות טכנית והנדסית.

2- חיפוש פטנט ים או סריקת פטנטים עצמאית במנועי החיפוש השונים.

3- ייעוץ עם עורך פטנטים ולפעמים הגשת פטנט פרוביזורי.

4- פיתוח הנדסי שלם, כולל שבי תכן ראשוני, תכן מלא ו בניית אב טיפוס .

5- איתור משקיעים ורישום הפטנט המלא אם יש בכך צורך.

6- התחלת הייצור או מכירת הטכנולוגיה לחברה בתחום.


לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר דרך האתר הראשי ולתאם פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם מהנדס מהמשרד.

בהצלחה