מרעיון למוצר- תמצית תהליך הפיכת רעיון של יזם למוצר מצליח מבחינה מסחרית

השלב הראשון בתהליך פיתוח פטנט משלב הרעיון ההתחלתי למוצר המוגמר הוא ניתוח ואפיון הפטנט לרבות התנאים הקיימים בשוק. בשלב זה נעשות בדיקות של המוצרים הקיימים המתחרים בשוק ומגדירים את היתרונות והחסרונות של הרעיון ביחס למוצרים הקיימים. בנוסף ניתוח ואפיון הפטנט כולל בחינה של חומרי הגלם והטכנולוגיות העומדות על הפרק להגדרת עלויות הייצור ומשך הפיתוח, הגדרת קהל היעד ודרישותיו מהמוצר לפי אפיון המשתמשים, הגדרת מאפייני המוצר לרבות דרישות ייצור ותפעול, תקני בטיחות ועוד..

פיתוח קונספט

פיתוח הקונספט מתבסס על המידע שנאסף בשלב האפיון ובמסגרתו מוצעות מספר דרכים למימוש הרעיון המשתנות ברמה של חומרי הגלם, מנגנונים מכאניים, גישות ארגונומיות, ממשקי משתמש ועוד. בשלב זה נהוג לפתח מספר קונספטים לאותו הפטנט שבעתיד ייבחר מתוכם הקונספט הטוב ביותר שיעבור לפיתוח מתקדם עד לבנייתו של אב הטיפוס. מוצרים בעלי מנגנון מכאני או אלקטרו מכאני נדרשים לקונספט הנדסי לבחינת היתכנות הטכנולוגיה של המוצר ולפיתוח קונספט עיצובי הכולל את ההיבטים האסתטיים וממשק המשתמש.

תכנון מפורט ובניית אב טיפוס

פיתוח ותכנון מפורט של הקונספט הנבחר נעשה דרך תכנון הנדסי מעמיק של המנגנון, עיצוב ממשק משתמש, ארגונומיה, אסתטיקה ועיצוב רכיבי המוצר ברמה המדויקת ביותר. כל אלמנט במוצר תוכנן לפי טכנולוגיית ייצור מתאימה לו ונקבע לפרטיו לרבות גודל, סוג חומרים, מפרט רכיבים סטנדרטיים ועוד.  בשלב הבא ניתן להתחיל בבניית אבטיפוס להמחשת המוצר הסופי שייצא מפס הייצור. לאחר שהדגם הסופי של המוצר נקבע במלואו ניתן להכין את הפטנט לייצור המוני או לייצור של סדרות קטנות לרבות בניית טולינג מתאים עבור המוצר כמו למשל שטנצים, מסיכות צביעה, תבניות וכיוצא באלו.