תוכנות לעיבוד תמונה

תוכנות שימושיות לעיבוד וניתוח תמונה

עיבוד תמונה (IMAGE PROCESSING), הוא תחום יישום ייחודי המשלב בתוכו את ענף מדעי המחשב, המתמטיקה, האלקטרוניקה ותחומים נוספים, והוא עוסק במגוון תהליכי העיבוד המבוצעים על קבצי תמונה או ווידאו באמצעות תוכנות ייעודיות. טכנולוגיית עיבוד התמונה משמשת רבות לצורך שיפור ברמת האיכות הוויזואלית, אך לעיתים מדובר בצרכים נוספים כגון זיהוי וניתוח השוואתי של נתונים- הרלוונטיים במיוחד בתחום האבטחה.

תהליכי עיבוד התמונה נעשים כאמור באמצעות תוכנות ייעודיות לכך ובאופן ממוחשב. קיימות מגוון תוכנות בהן ניתן לבצע פעולות של עיבוד תמונה.

לפניכם סקירה של 6 תוכנות נפוצות לעיבוד תמונה:

  • MATLAB: התוכנה המוכרת והאהובה לבנית פונקציות ותוכנות פשוטות לאחרונה הפכה לאחד הכלים המשמעותיים ביותר עבור פיתוח ראשוני של תוכנות לעיבוד תמונה וזיהוי ממוחשב (computer vision)

  • פוטושופ: תוכנת פוטושופ (Photoshop), היא תוכנת עיבוד ועריכה גרפית של תמונות, הנחשבת לנפוצה ביותר בתחומה. בתוכנות פוטושופ קיים מגוון רחב של כלים גרפיים, המתאימים לכל צורך של עיבוד ובניית תמונות. בין היתר, ניתן לבצע באמצעות התוכנה שיפור בתנאי תאורה, הוספת צל ומחיקת אובייקטים שאינם רצויים מתוך התמונה. קובץ תמונה הנשמר בתוכנת פוטושופ, נרשם תחת הסיומת PSD, אך ניתן לשמור ולייצא אותו גם בפורמטים נוספים כגון JPEG, PNG או GIF, בהתאם לצורך.

  • פוטו-אדיטור: תוכנת פוטו-אדיטור (Photo Editor), היא תוכנה המשמשת לביצוע פעולות עריכה מתקדמות על תמונות. באמצעות מסננים מיוחדים, ניתן להסתיר עיניים אדומות, להוסיף טקסטים, לבצע שינויי עדשה וגוונים ולאזן צבעים באופן רצוי.

  • פיינט-שופ פרו: תוכנת פיינט-שופ פרו (Paint Shop Pro), היא תוכנה המאפשרת לבצע עריכת תמונות באופן מקצועי. בין היתר, ניתן באמצעותה להוסיף אפקטים מיוחדים, לתקן פגמים ולהוסיף צבעים. התוכנה בעלת ממשק ידידותי במיוחד למשתמש והיא מתאימה מאוד לעורכי תמונות בתחילת דרכם.

  • GIMP: תוכנת GIMP היא תוכנה המשמשת לעריכה, ציור או צביעה של תמונות. מדובר בתוכנה המבוססת על קוד פתוח בעלת פונקציות לעיבוד תמונה והמרה של קבצים רבים בעת ובעונה אחת. בין היתר, ניתן לבצע הרכבת שכבות על תמונה קיימת ולהוסיף פילטרים ואפקטים נקודתיים. תוכנת GIMP יכולה לשמש גם כתוכנת איור וציור.

  • PIXLR EDIOTR: תוכנת PIXLR EDITOR היא תוכנה לעריכת תמונות, הניתנת לשימוש ישיר דרך הדפדפן. בדומה לתוכנות עריכה פופולאריות נוספות, PIXLR מאפשרת להשתמש בפונקציות של ציור, לשנות רמת ניגודיות ובהירות, להסיר עיניים אדומות ועוד.

יש לכם רעיון למוצר הדורש פיתוח תוכנה או אפליקציה וצריכים מומחים לעיבוד תמונה וזיהוי ממוחשב? גיזמו הנדסה בעלת נסיון רב בתחומים אלו ורבים אחרים, צרו קשר והמהנדסים שלנו ישמכו לפגוש אתכם לפגישת ייעוץ ללא עלות או התחייבות.