גיוס השקעה למיזם חדש

פנייה למשקיעים חיצוניים לגיוס כספים נחשבת לאחד מהשלבים המכריעים במסחור ההמצאה ועל כן חשוב מאד להיערך בהתאם ובמלוא הרצינות לכך. מאמר זה עוסק בשלבים המרכזיים למציאת המשקיע הנכון עבור הרעיון שלכם, אופני יצירת הקשר עמם וההכנה הנכונה לקראת פגישה.

מציאת המשקיע הנכון

למרות ששלב גיוס ההון מהווה את אחד מהשלבים המרכזיים והחשובים ביותר עבור כל יזם, יזמים טובים רבים עדיין מתקשים באיתור המשקיע הראשוני הנכון ופניה בצורה רלוונטית ונכונה למשקיעים הפוטנציאלים, ולכן מסתמכים רוב היזמים מסתמכים על קשרים אישיים, חברים ויד המזל בכדי לאתר את המשקיע הנכון.

לחצו כאן לרשימת משקיעים ישראליים ודרכי פנייה.

אילוסטרציה: פנייה למשקיע חיצוני

אילוסטרציה: פנייה למשקיע חיצוני

מחקר שוק

גם לאחר שאיתרתם מספר משקיעים, אל תמהרו לפנות אל כל הרשימה בצורה אקראית או גורפת. בצעו מחקר שוק מקדים ובדקו את הפרמטרים הבאים: מה תחום העיסוק העיקרי של המשקיע או החברה, מי הנפשות הפועלות, באילו מוצרים אחרים הוא השקיע או אילו מוצרים אחרים היא ייצרה וכולי. רק לאחר שהבנתם כי תחום העיסוק והעניין של המשקיע או החברה משיקים לתחום של המוצר שלכם, צרו קשר באמצעות פנייה מותאמת אישית שתעורר עניין.

היערכות לפגישה

מטרת הפגישה עם משקיע היא הצגת יתרונות המוצר וכדאיות ההשקעה בו. מעבר למסמך שיווקי או מצגת, הדרך הבטוחה לקבל מימון כספי בעד הרעיון היא על ידי הכנת דגמים להמחשה. בהכנת דגמים, הכוונה לפיתוחו של אב טיפוס למוצר שלכם. אב הטיפוס הוא למעשה חלון הראווה וכרטיס הביקור למוצר שלכם, ולכן באפשרותו לגרום למשקיעים שלכם להחליט האם כדאי להם לתמוך בפיתוח המוצר שלכם ולספק לכם סיוע כספי.

בהגדרתו, מהווה אב הטיפוס את הדגם הראשוני למוצר שלכם ומציג את הפעולות שהמוצר מבצע, את חומרי הגלם מהם הוא מורכב, את החלקים המחוברים אליו, את הפונקציות הקיימות בו, את גודלו, מבנהו, צורתו, אריזתו וייצובו. רק אם אב הטיפוס שלכם יהיה איכותי ויעיל יחליטו המשקיעים לפתוח את הארנק ובכך לאפשר לכם לבצע ייצור המוני של המוצר שלכם ולהתחיל בעבודת השיווק שלו.

קיימות מספר דרכים שונות לייצור אבי טיפוס. תהליך ייצור אב הטיפוס צריך לכלול תשומת לב להיבטים ההנדסיים הנדרשים, מגבלות הייצור, העלויות, חומרי הגלם והרכיבים הדרושים למוצר, תוך התחשבות בהיבטיים העיצוביים של המוצר, שהרי כל מוצר, מתוחכם ויעיל ככל שיהיה, חייב למשוך את הלקוח בעת קנייה, ואת המשקיע בעת הפגישה. קיימות מספר דרכים לייצור אבי טיפוס, 

חשוב לזכור כי אב טיפוס אינו מודל! לחצו כאן למידע נוסף אודות ההבדלים בין אב טיפוס למודל

אל תדלגו על שלב של הכנת הדגמים להמחשה, ולפני הצגת הרעיון שלכם למשקיעים בנו למפתחים שיבנו לכם אב טיפוס. כדי לקבל אב טיפוס מקצועי ואיכותי, מומלץ לפנות לחברות פטנטים אשר מתמחות בפיתוחם של אבי טיפוס.

לחצו כאן למידע נוסף אודות תהליך בניית אב טיפוס

במשרד ההנדסה גיזמו מפנים את הלקוחות ללא עלות ותמורה אל משקיעים וקרנות במטרה ליצור קשרים עסקיים מועילים. חשוב לציין כי לא מדובר בשירות ועל כן המשרד גם איננו מתחייב להצלחה מובטחת. אולם מכיוון שהצלחת לקוחות המשרד מקבילה להצלחת המשרד עצמו, האינטרס הזה הופך להיות משותף. גיזמו תשמח לכוון יזמים וממציאים עצמאיים שנמצאו מתאימים למשקיעים שונים על מנת ליצור ביניהם קשרים מניבים.

מה שמייחד את גיזמו נעוץ בגישה המקצועית בה המשרד נוקט בכל הנוגע לפיתוח מוצרים. התהליך נעשה בשלבי עבודה מהירים וזולים יחסית ודרך הקפדה מלאה על כללי תוכן מקובלים. גיזמו מאפשרת ליזמים פרטיים המעוניינים לממש רעיון או פטנט חדש לעשות זאת בעלויות נוחות ומתאימות לצרכיהם האישיים.