מה כדאי לדעת כשפונים לקרנות הון סיכון

לפני שנענה על שאלת הכותרת איך פונים לקרנות הון סיכון, נעמוד תחילה, על הגדרתן. קרנות הון סיכוי הן על פי הגדרה, כספים המושקעים לטובת הקמת חברות, סטארט-אפים ועסקים קטנים שקיימת הנחה לגביהם כי הם בעלי פוטנציאל לגידול כלכלי ארוך טווח. בעבור סטארטאפים למיניהם; קרנות הון סיכון הן מקור חיוני למימון.

לרוב, קרנות הון סיכון כשמן, מתאפיינות בסיכון גבוה למשקיעים מאידך ומצד שני קיים חסרון גם בעבור בעלי הפרויקטים שמשקיעים בהם כיוון שלמשקיעים יש משקל בקבלת החלטות בנוגע לפרויקטים\חברות .

תהליך הפנייה לקרנות הון סיכון

הצעד הראשון עבור כל עסק מתחיל המבקש לפנות לקרנות הון סיכון הוא להציג תוכנית עסקית. אם המשקיע מעוניין להשקיע, עליו לקחת צעדים מהותיים של חקר המודל העסקי שהוצג בפניו, של המוצרים אותם מציעים לו לפתח באמצעות השקעתו, מעבר על ההיסטוריה הניהולית של חברה ( אם יש כזו ) ובכלל; כל בדיקה שיכולה לחזק את קבלת החלטתו להפוך למשקיע.

בסופה של הבדיקה מצד המשקיע, הוא יבצע את השקעתו בתמורה לקבלת חלק מסוים מן החברה\פרויקט בו הוא בחר להשקיע; ניהולי או בעל משקל כלשהו בקבלת החלטות.

כיוון שלרוב, תשואות בעבור המשקיע מקרנות הון סיכון מגיעה בסבבים, המשקיע מוודא כי עמידה בציפיות לאורך זמן. בשלב מסוים שמגיע בדרך כלל לאחר תקופה של ארבע עד שש שנים כמשקיע בפרויקט\חברה, המשקיע יוצא מן החברה עקב מיזוג עסקי או בעקבות רכישה של תאגיד כלשהו של הזכויות של אותה חברה.

בשיקול כל צעד וצעד, ביכולתן של קרנות סיכון למנף עסקים קטנים \ פרויקטים \ סטארט-אפים כלפי מעלה אל עבר הצלחה עסקית.מנגד, בחינה לא דקדקנית\בלתי מקצועית של פנייה לשימוש בקרנות הון סיכון ו\או כזו של המשקיע אל מול העסק בו בחר להשקיע, עלולה להביא להפסדים ולכישלון הנוגעים בדבר- מכאן ומשם.

לא מספיק לקבל החלטה ולבצע; צריך לקחת החלטה נכונה ורק אז לפעול !

אנחנו בחברת "גיזמו הנדסה", מעבר לשירותי מחקר, תכנון ופיתוח מתקדמים - יודעים כיצד לכוון וללוות אתכם מתוך ניסיון וידע עשירים; בדרך הנכונה שתעזור לכם להניב את מלוא התועלת עבורכם גם בפנייה לקרנות הון סיכון.

צרו קשר לקביעת פגישת ייעוץ ופיתוח.