שימושים מפתיעים לטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית

הטכנולוגיה של הדפסה תלת ממדית היא טכנולוגיה אשר מתפתחת בהדרגה, בעיקר בעשור האחרון. כיום, כבר קיימות מדפסות תלת ממד לשימושים ביתיים, ומדפסות תלת ממד רבות כבר משמשות לייצור של מגוון רחב של מוצרים, בעיקר בתחומים של טכנולוגיה, הנדסה וכדומה. חברת גיזמו מייקר משלבת טכנולוגיות של הדפסה תלת ממדית בפיתוח של פטנטים ממגוון סוגים.

שימושים מפתיעים לטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית

הדפסה תלת ממדית נועדה לאפשר ייצור פשוט יותר של מוצרים מסוגים שונים, והיא משמשת לרוב לייצור של מוצרים טכנולוגיים, כאמור. אולם לטכנולוגיה הייחודית הזו של הדפסה תלת ממדית ישנם גם שימושים מפתיעים, מעניינים ומקוריים במיוחד.

הנה כמה דוגמאות:

  • נעליים - אנשי מקצוע בתחום האורתופדיה הצליחו לייצר, לפני מספר שנים, נעליים באמצעות טכנולוגיית הדפסה תלת ממדית. הנעליים אשר מודפסות במדפסת תלת ממד מעניקות לנועלים אותן יתרונות רבים – כמו התאמה מושלמת לכף הרגל, ללא צורך להתרגל אל הנעל החדשה, בזכות ההדפסה המדויקת על פי מידות כף הרגל של הלקוח. בעקבות הנעליים הללו, מתפתחת תעשייה רחבה של מוצרים אורתופדיים בטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית, כמו נעלי ספורט לריצה, מדרסים וכדומה.

  • שמלות - לפני כשנתיים הוצגה בשבוע האופנה בפריס שמלה אשר יוצרה באופן מלא באמצעות מדפסת תלת ממד. השמלה יוצרה ממספר חומרים שונים, חלקם רכים וחלקם קשים, כך שמהשילוב שלהם נוצרה רמת רכות וגמישות, שמאפשרת לבישה של השמלה, ממש כמו כל שמלה אחרת, בטקסטורה נעימה המתאימה ללבישה. אולי מכאן תתחיל הדרך לייצור עצמאי של בגדים, ללא צורך בתפירה? ימים יגידו.

  • מיני-מי - פרויקטים שונים מציעים לאנשים לרכוש בובות מוקטנות בדמותם עצמם, כאשר הבובות מיוצרות באופן מדויק להפליא באמצעות מדפסות תלת ממד. המדפסת סורקת את תווי הפנים ואת מבנה הגוף של האדם, ומייצרת מיני-מי – בובה קטנה בדמותו המדויקת של הלקוח. ישנה גם אפשרות ליצור בובות משותפות של בני זוג למשל, או של הורים וילדים, וליהנות מחוויה מעניינת במיוחד.

גם לכם יש טכנולוגיה ייחודית? אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ, כדי שתוכלו להוציא אותה אל הפועל.