בניית דגמים למוצרים באמצעות הדפסה תלת-מימדית

הדפסה תלת מימדית היא טכנולוגיה שנכנסה לשימוש בעיקר בעשור האחרון. היא מאפשרת להכין באמצעות תוכנות מחשב דגמים תלת מימדיים של אובייקטים שונים ולהדפיסם על גבי חומר פולימרי, בתצורת מרחב תלת מימדית. השימוש בהדפסה תלת מימדית מאפשר בניית מודל ממשי או אב טיפוס להמחשת המוצר, ומאפשר לערוך שינויים קטנים בעת תכנון המוצר על גבי המחשב באמצעות תוכנות מתקדמות וייעודיות, ולבחון את השפעתם באופן כמעט מיידי. המודל מאפשר לבחון את העיצוב הנבחר, הפרקטיקה ההנדסית והמקום שהמוצר תופס במרחב ולפיהם לבסס את ההחלטות הקשורות להמשך פיתוח המוצר.

הליך פיתוח מוצר הוא מורכב ודורש פרט לרעיון יוצא דופן גם ביצוע שלא ישאיר אנשים אדישים אליו - מוצר שימושי, שמגרה את העין ונוח לשימוש, ומעל הכל שעונה לציפיותיו של קהל היעד. היתרונות בבניית מודל ניסיוני בהליך הפיתוח של המוצר הם האפשרות לבחון את עיצוב המוצר בפועל, את נוחות השימוש בו, את עמידות החומר הנבחר ואת יעילותו.

כמו כן, בחינת המודל מאפשרת לנו לראות את חסרונותיו ומכוונת אותנו אל מקצה השינויים והשיפורים שיש להחיל על אותו אב טיפוס ניסיוני טרם בניית המוצר המוגמר. מציאת הכשלים טרם המעבר לייצור המוני חוסכת כסף רב בתהליך הפיתוח. הכנת דגם באמצעות מדפסת תלת מימדית היא מהירה ומאפשרת לבחון את הפונקציונליות שלו ולזהות בקלות רכיבים לא מתאימים, תכנון לקוי או עיצוב שמקשה על השימוש במוצר.

ההדפסה במכונות תלת מימד ככלל היא שיטה זולה יותר מהכנת אב טיפוס בטכנולוגיות אחרות, כגון עיבוד שבבי (CNC), מהירה יותר ומשתלמת הן ליזם והן לחברה המפתחת את המוצר. היא מאפשרת לבחור את החומרים המתאימים מבחינת קשיחות, עמידות בטמפרטורה, טקסטורה וכדומה, לבצע שינויים בקלות, ואפילו ליצור מספר מודלים או אבות טיפוס ולהשוות ביניהם.

בחברת גיזמו, אנו לוקחים את הרעיון הראשוני שלכם ועוזרים לו לרקום עור וגידים בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק ובעזרתם של אנשי המקצוע המיומנים ביותר, מעצבי מוצר, מהנדסים וגורמים נוספים שיעזרו לכם להפוך את הרעיון למציאות - החל משלב בחירת חומרי הגלם והתכנון ועד להכוונה למפעל רלוונטי לייצור המוני.

צרו עמנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ עם המומחים שלנו!